چه چیزی مایکروسافت اج را ناامن‌تر از کروم می کند؟

بررسی های اخیر در مورد مرورگرها نشان می دهد که مایکروسافت اج در میان تمامی مروزگرها از امنیت کمتری برخوردار است. در صورتی که مایکروسافت با ادعای امنیت بالای این مرورگر آن را منتشر کرده بود. اما تست ها چیز دیگری را نشان می دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی مجله خبری تکنا […]

بررسی های اخیر در مورد مرورگرها نشان می دهد که مایکروسافت اج در میان تمامی مروزگرها از امنیت کمتری برخوردار است. در صورتی که مایکروسافت با ادعای امنیت بالای این مرورگر آن را منتشر کرده بود. اما تست ها چیز دیگری را نشان می دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی مجله خبری تکنا و به نقل از ZDNet، تست های امنیت بر روی مرورگرهای مختلف نشان می دهد که مایکروسافت اج از تمامی مرورگرها ناامن تر است. مرورگرهای مختلف با اهداف مختلف منتشر شده اند. برخی از آنها حریم خصوصی کاربران را حفظ می کنند و برخی دیگر سرعت بهتری دارند. در این میان امنیت از موضوعات دیگر مهمتر خواهد بود.

پروفسور داگلاس لیت (Douglas Leith) از ایرلند معتقد است که مایکروسافت اج ناامن ترین مرورگر به حساب می آید. تست های انجام شده توسط این پروفسور از طریق تعامل مرورگر با سرورهای Backend انجام شد. در این بررسی مرورگر بریو (Brave) در رتبه امن ترین قرار گرفت. کروم، فایرفاکس و سافاری در میانه رده قرار گرفتند. مایکروسافت اج و یاندکس نیز در رده نا امن ترین قرار گرفتند. لیت علت این اتفاق را برقراری ارتباط اج و یاندکس از طریق سخت افزار می داند. در واقع این دو مرورگر اطلاعات درخواست (آدرس IP، موقعیت مکانی) را به کمک سخت افزار برای سرور‌های Backend ارسال می کنند. بدین ترتیب موقعیت مکانی کاربران جمع آوری شده و کاربر نیز نمی تواند کاری علیه آن انجام دهد.

سخنگوی مایکروسافت این موضوع را رد کرده و می گوید: این تست و آزمایش های انجام شده نادرست است زیرا با سیستم عامل مک انجام شده است. اما در تنظیمات ویندوز وضع به گونه ای دیگر است. کاربر می تواند با یک کلیک کلیه داده ها را از سرورهای مایکروسافت پاک کند. همچنین دسترسی های درخواستی توسط اج می تواند توسط کاربر قطع شود.

در هر صورت تا اینجا کاربر می داند که داده های او جمع آوری می شود. با این حال کاربر می‌تواند داده های خود را از سرور پاک کند. هر چند که مایکروسافت نمی تواند تشخیص دهد که هر داده مربوط به چه شخصی است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال