علت ایجاد نور مارپیچی مرموز در آلاسکا چه بود

یک نور مارپیچی مرموز در نزدیکی آلاسکا آسمان شب در این منطقه را روشن کرد. در حالیکه علت آن بدرستی مشخص نشده بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هفته گذشته افرادی در آلاسکا از ایجاد یک نور مارپیچی نورانی در آسمان آنجا خبر دادند. هنگام نمایان شدن آن نیز در زمان درخشش […]

یک نور مارپیچی مرموز در نزدیکی آلاسکا آسمان شب در این منطقه را روشن کرد. در حالیکه علت آن بدرستی مشخص نشده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هفته گذشته افرادی در آلاسکا از ایجاد یک نور مارپیچی نورانی در آسمان آنجا خبر دادند. هنگام نمایان شدن آن نیز در زمان درخشش شفق های قطبی و واکنش ذرات باردار خورشیدی در جو زمین بوده است. با وجود ظاهر مرموز این نور دلیل ایجاد آن چندان پیچیده نبوده است.

رها شدن سوخت اضافی موشک اسپیس ایکس باعث ایجاد این مارپیچ نورانی شده بود. این موشک حدود سه ساعت قبل از ایجاد این مارپیچ از کالیفرنیا پرتاب شده بود

دکتر دان همپتون، فیزیکدان فضایی و استادیار موسسه ژئوفیزیک فیربنکس در آلاسکا در این مورد می گوید: در برخی اوقات موشک ها دارای سوخت اضافه هستند که در هوا رها می‌شوند. این رهاسازی پر ارتفاعات بالا انجام می‌گیرند. در این هنگام سوخت به یخ تبدیل شده و پس از قرارگیری در معرض نور خورشید هنگام تاریکی زمین شبیه به ابری نورانی و برخی اوقات مارپیچی از زمین دیده میشود.

موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس از پایگاه فضایی وندنبرگ کالیفرنیا برخاست. بخش وسیعی از آلاسکا شاهد این پرتاب قطبی بودند. این موشک حامل ۵۱ ماهواره به فضا بود. پس از این پرتاب یک مارپیچ در آسمان ایجاد شد که البته دلیل اصلی ایجاد آن بخار آبی بود که در مایعات اگزوز در موشک وجود دارند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال