راز هاله نور سرخ رنگ در آسمان ایتالیا چه بود

اخیرا یک هاله نور دایره ای قرمز رنگ در آسمان ایتالیا مشاهده شد که به طور وهم آوری به یوقوهت شباهت دارد. این هاله نور که تنها چند میلی ثانیه طاهر شد توسط دوربین ها به ثبت رسید. البته تعداد بسیاری از مردم امکان مشاهده آن را نداشته اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و […]

اخیرا یک هاله نور دایره ای قرمز رنگ در آسمان ایتالیا مشاهده شد که به طور وهم آوری به یوقوهت شباهت دارد. این هاله نور که تنها چند میلی ثانیه طاهر شد توسط دوربین ها به ثبت رسید. البته تعداد بسیاری از مردم امکان مشاهده آن را نداشته اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصویر مربوط به هاله نور قرمز رنگ توسط والتر بینوتو ثبت شد. این فرد یک عکاس طبیعت است و در روز ۲۷ مارس زمانیکه در حال عکسبرداری بود موفق شد هاله درخشان در آسمان شهر پوساگنو در ایتالیا را ثبت کند. البته این هاله قرمز رنگ با وسعتی معادل ۳۶۰ کیلومتر در آسمان مرکز ایتالیا و بخشی از دریای آدریاتیک مشاهده شده بود.

طبق گزارش منتشر شده توسط وبسایت Spaceweather، نور مشاهده شده در واقع انتشار نور با آشفتگی منبع پالس الکترومغناطیسی با فرکانس بسیار پایین یا ELVE خوانده میشود. در واقع این پدیده نوعی آشفتگی استراتوسفری یا مزوسفری است که در اثر طوفان های رعد و برق و برق رسانی شدید آنها مشاهده میشوند.

این حلقه های قرمز در اثر برخورد پالس های الکترومغناطیسی ایجاد شده در اثر رعد و برق با یونوسفر زمین ایجاد میشوند.

این رویداد عمر بسیار کوتاهی دارد و تنها ماهواره های در حال گردش به دور زمین قادر به مشاهده آن هستند. اولین بار این پدیده در سال ۱۹۹۰ توسط دوربین های قرار گرفته روی شاتل فضایی ناسا به ثبت رسید. تصویر اخیر نیز بهترین تصویر مربوط به این پدیده از روی زمین است.

در حالت عادی رعد و برق ها به دلیل نداشتن جریان کافی برق قادر به ساطع کردن پالس های الکترومغناطیسی نیستند. اما در این طوفان به علت ایجاد یک پدیده غیر معمول و قدرتمند که حدود ۱۰ برابر قوی تر از طوفان های معمولی بوده است یک شوک الکتریکی ایجاد شده که با برخورد به یونوسفر چنین رویدادی ایجاد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال