آنچه که درباره پاستا آلفردو نمی‌دانید!

اگر از طرفداران جدی پاستا الفردو باشید، حتما برایتان جالب است که بداتید در پس این غذای جذاب و شگفت انگیز یک داستان عاشقانه نهفته است. آلفردو نام رستورا‌ن‌داری در رم بوده است. همسر این فرد پس از این که اولین پسر خود را به دنیا می‌آورد، اشتهای خود را از دست می‌دهد و بدنش […]

اگر از طرفداران جدی پاستا الفردو باشید، حتما برایتان جالب است که بداتید در پس این غذای جذاب و شگفت انگیز یک داستان عاشقانه نهفته است.

آلفردو نام رستورا‌ن‌داری در رم بوده است. همسر این فرد پس از این که اولین پسر خود را به دنیا می‌آورد، اشتهای خود را از دست می‌دهد و بدنش دچار ضعف می‌شود زیرا تقریبا به مدتی طولانی لب به هیچی نمی‌توانسته است بزند.

آلفردو در سال 1908، زمانی که همسرش از شدت گرسنگی و بی میلی بعد از زایمان ضعیف شده بود، برای اولین بار اولین مدل پالستا آلفردو را درست می‌کند تا شاید همسرش این رسپی را دوست داشته باشد و میل و اشتهایش برگردد.

خوشبختانه این اتفاق می‌افتد و همسر آلفردو نه تنها به شدت به این نوع غذا علاقه‌مند می‌شود، بلکه به اون پیشنهاد می‌کند که آن را حتما در لیست غذاهای اصلی رستوران خود قرار دهد.

علاوه بر این داستان عاشقانه و تاثیر شگفت‌انگیز پاستا آلفردو  فتوچینی ایتالیایی) نکته جالب توجه دیگری که در مورد این غذا وجود دارد این است که آنچه که ما امروزه در کافه‌ها و رستوران‌ها به عنوان پاستا آلفردو می‌شناسیم، عملا نسخه آمریکایی پاستا است.

زیرا بعد از اینکه این دستور پخت توسط یک زوج امریکایی از رم به امریکا منتقل شد، دستخوش تغییراتی نظیر اضافه‌کردن قارچ و خامه و … شد. پخت پاستا آلفردو در عین سادگی فوت و فن‌هایی دارد که اگر رعایت نشود نمی‌توانید طعم خارق العاده آن را بچشید.

آکادمی مهارت وخلاقیت تاندوری که در زمینه آموزش آشپزی و شیرینی‌پزی بسیار خلاقانه و حرفه‌ای عمل می‌کند، دوره اموزش انواع پاستا را توسط یکی از حرفه‌ای‌ترین مدرس‌ها، شایان شمس، در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

طرز تهیه پاستا آلفردو در کوتاه‌ترین زمان

مواد اولیه (برای ۲ نفر)

  • فیله مرغ: ۳ عدد
  • پاستا پنه: ۳۰۰ گرم
  • خامه: ۲۰۰ میلی‌لیتر
  • سیر: ۱ حبه
  • شیر: ۱ لیوان
  • پنیر پارمزان: ۲ قاشق غذاخوری
  • قارچ: ۶ عدد
  • کره: ۲۵ گرم
  • نمک: به مقدار لازم
  • فلفل: به مقدار لازم

مواد لازم برای پخت پاستا آلفردو

روش پخت پاستا آلفرد

۱- ابتدای پاستای خشک را به همراه کمی نمک در قابلمه حاوی آب جوش بریزید و به مدت ۸ دقیقه بپزید تا پاستا به حالت «آل دنته» پخته شود. این میزان پخت، کمی سفت‌تر از پاستاهای معمول است و باعث انسجام بافت پاستای شما می‌شود.

۲- سپس در ماهیتابه، سیر له‌شده را به همراه کره تفت دهید.

۳- سپس فیله‌های مرغ و قارچ‌ را خرد کنید و به همراه نمک و فلفل، به تابه اضافه کنید و به مدت ۳ دقیقه تفت دهید تا پخته شود.

۴- خامه و شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا بافت سس، یک‌دست شود.

طرز تهیه و مراحل پخت پاستا آلفردو در وب سایت تاندوری

۵- سپس پاستای آبکش‌ شده، پنیر پارمزان و نیم لیوان از آب پاستا را به سس اضافه کنید.

یادگیری فوت و فن‌های پخت خوشمزه‌ترین پاستا آلفردو

نکته کلیدی جهت خوشمزه‌ترشدن پاستای آلفردو

زمانی که سس پاستای شما آماده است، مقداری تخم گشنیز و جوز هندی به آن اضافه کنید.

نتیجه آن را خواهید دید!

پاستای شما آماده‌ست!
نوش جان!

یادگیری انواع پاستا و خمیر پاستا توسط شایان شمس در آکادمی تاندوری

دوره آموزش انواع پاستا توسط شایان شمس، به صورت کاملا حرفه‌ای زیر نظر آکادمی مهارت و خلاقیت تاندوری همراه گواهی پایان دوره که برای راه‌اندازی کسب و کار خانگی بسیار حائز اهمیت است، برای علاقه‌مندان به مهارت آشپزی ارائه می‌شود.”

برای آگاهی از نحوه ثبت نام و پاسخ به سایر سوال‌های خود در رابطه با برگزاری انواع دوره‌های آشپزی  و شیرینی‌پزی و نحوه راه‌اندازی کسب و کار خانگی به واسطه گذراندن دوره آموزش انواع پاستا، می‌توانید به وب سایت تاندوری مراجعه کنید.