واتس‎اپ رمزنگاری را بدون اطلاع به بک‎اپ‎های آی‎کلاد اضافه کرد

واتس‎اپ امنیت قابلیت بک‎اپ گرفتن از گفتگوهای داخل اپلیکیشن خود در آی‎کلاد را برای کاربران بهبود بخشیده و احتمال رمزنگاری بک‎آپ‎ها را در اختیار آن‏‎ها قرار داده است. ظاهرا، گزینه‎ی رمزنگاری نسخه‎ی پشتیبانی در آی‎کلاد چندین ماه وجود داشته است ولی تنها زمانی فاش شد که شرکتی به اسم Oxygen Forensics موفق شد بر امنیت آن […]

واتس‎اپ امنیت قابلیت بک‎اپ گرفتن از گفتگوهای داخل اپلیکیشن خود در آی‎کلاد را برای کاربران بهبود بخشیده و احتمال رمزنگاری بک‎آپ‎ها را در اختیار آن‏‎ها قرار داده است. ظاهرا، گزینه‎ی رمزنگاری نسخه‎ی پشتیبانی در آی‎کلاد چندین ماه وجود داشته است ولی تنها زمانی فاش شد که شرکتی به اسم Oxygen Forensics موفق شد بر امنیت آن غلبه کند.

روش مذکور بسیار طولانی بوده و ملزم به دسترسی به سیم‎کارت با شماره‎ی استفاده شده توسط واتس‎اپ برای تایید صلاحیت و ایجاد کلید رمزنگاری است. داده‎های WA رمزنگاری شده از آی‏‎کلاد دانلود و با ایجاد کلید رمزنگاری شکسته شده تا مرحله‎ی تایید هویت رد شود. یک مقام اجرایی قانونی امکان استفاده از این روش را دارد. این روش نفوذ اگر حتی حساب واتس‎اپ پاک شده باشد ولی نسخه‎های پشتیبان در آی‎کلاد وجود داشته باشند، جواب خواهد داد.

ایمن‎سازی بک‎آپ‎ها در مقابل هر حمله‎ی بالقوه امری است که یک شرکت مسئول بایستی انجام دهد و انجام این قضیه برای واتس‎اپ مشکل خاصی نیست. علاوه بر این، این شرکت به خاطر حفاظت از کاربران خود علیه نفوذهای دولتی به داده‏‎ها شهرت دارد و در گذشته از تحویل اطلاعات به مقامات خودداری کرده است. اما اگر هم‎چنان نگران هستید، می‎توانید به سادگی با غیرفعال کردن بک‎آپ‎های آی‎کلاد خیال خود راحت کنید. همانند با همیشه از دست دادن چیزی به معنای کسب چیزی دیگر، در این‎جا امنیت، است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال