اپلیکیشن‌ واتس‌اپ اندروید از گوگل‌درایو برای پشتیبان‌گیری اطلاعات شما استفاده می‌کند

در ابتدای سال جاری گزارش شد که قابلیت جدیدی برای برخی از کاربران اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ در پلتفرم اندروید فعال گردیده که بر اساس آن می‌توانند از پیام‌های متنی و فایل‌های ارسالی در این اپلیکیشن روی گوگل‌درایو نسخه پشتیبان بگیرند. این قابلیت به طبع برای کسانی که پیش از این هم از گوگل درایو استفاده […]

در ابتدای سال جاری گزارش شد که قابلیت جدیدی برای برخی از کاربران اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ در پلتفرم اندروید فعال گردیده که بر اساس آن می‌توانند از پیام‌های متنی و فایل‌های ارسالی در این اپلیکیشن روی گوگل‌درایو نسخه پشتیبان بگیرند. این قابلیت به طبع برای کسانی که پیش از این هم از گوگل درایو استفاده می‌کردند، خوشایند بود. حالا ظاهراً این قابلیت جدید به‌صورت رسمی برای تمام کاربران واتس‌اپ در دسترس قرار گرفته است.

google-drive-whatsapp-640x608

در همین رابطه گوگل با انتشار پستی در وبلاگ گوگل‌درایو خود گفته است:

این کار از امروز آغاز شده و کاربران اندروید واتس‌اپ می‌توانند از تاریخچه چت‌، پیام‌های صوتی، تصاویر و ویدئوهای خود در گوگل درایو یک بک‌آپ شخصی تهیه کنند و هر زمان که نیاز بود، تنها با چند ضربه آن را روی دستگاه خود بازگردانند.

برای این‌کار شما نیاز به یک اکانت معتبر گوگل خواهید داشت تا بتوانید از گوگل‌درایو استفاده کنید که اگر بار اول است که قصد استفاده از خدمات گوگل را دارید، تنها با چند کلیک می‌توانید این کار را برای خود انجام دهید.

کاربران اپلیکیشن واتس‌اپ در پلتفرم iOS، اطلاعات خود را روی سرویس iCloud اپل ذخیره می‌کنند و به نظر می‌رسد این شرکت هیچ برنامه‌ای برای اتصال واتس‌اپ به گوگل‌درایو ندارد. با این تفاسیر تنها یک مسئله روشن می‌شود و آن‌هم اهمیت وجود سرویس‌های ذخیره اطلاعات ابری برای مالکان هر پلتفرم است. به هرحال ممکن است برخی کاربران iOS باشند که ترجیح دهند اطلاعاتشان بجای iCloud روی گوگل‌درایو ذخیره شود و اپل باید این مسئله را درک کرده و اجازه این کار را به کاربران نیز بدهد.

اگر این به‌روزرسانی با قابلیت جدید واتس‌اپ هنوز برای شما فعال نشده، جای نگرانی نیست؛ چراکه بر اساس گفته گوگل، به خاطر زمان‌بر بودن اقدامات بسترسازی، انتظار می‌رود فعال شدن آن برای تمام کاربران چند ماه طول بکشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال