WhatsApp قول می دهد که معدن اطلاعاتی فیسبوک نباشد

عدم تمایل شبکه اجتماعی واتس‏اپ به افشای اطلاعات شخصی کاربران دلیلی برای این ادعاست این روزها تیتر بسیاری از خبرها تلاش کمپانی فیسبوک برای کسب حق امتیاز شبکه اجتماعی واتس‏اپ است. البته شکی در دوگانگی روش کاری این دو شبکه اجتماعی نیست، فیسبوک از داشتن اطلاعات شخصی کاربران خود کسب درآمد میکند در حالی که واتس‏اپ چنین […]

عدم تمایل شبکه اجتماعی واتس‏اپ به افشای اطلاعات شخصی کاربران دلیلی برای این ادعاست

این روزها تیتر بسیاری از خبرها تلاش کمپانی فیسبوک برای کسب حق امتیاز شبکه اجتماعی واتس‏اپ است. البته شکی در دوگانگی روش کاری این دو شبکه اجتماعی نیست، فیسبوک از داشتن اطلاعات شخصی کاربران خود کسب درآمد میکند در حالی که واتس‏اپ چنین نیست.

ژان کووم، موسس و مدیرعامل واتس‏اپ، مواضع شرکت را طبق قوانین و ضوابط خودشان روشن نمود و اعلام کرد که “واتس‏اپ بنا ندارد به معدن اطلاعاتی برای فیسبوک تبدیل شود”. بر اساس گفته های ژان کووم بنیاد واتس‏اپ بر اساس تبلیغ نکردن و کاوش نکردن اطلاعات شخصی راه اندازی شده است تا در فضایی آزاد، کاربران بدون ترس و استرس با هم ارتباط داشته باشند.

“ژان کووم : اگر همکاری با فیسبوک باعث تغییر در ارزش های ما میشد ما حاضر به این شراکت نبودیم، در عوض ما شراکتی را ترتیب دادیم که به ما اجازه ادامه فعالیت مستقل و خودگردان را بدهد.”

کووم همچنین عنوان می کند؛ در صورتی که واتس‏اپ مجبور به تغییر اصول خود بود، شاید معامله به فیسبوک اتفاق نمی افتاد. کووم همپنین بیان می کند برنامه ای برای تغییر در ساختار واتس‏اپ  ندارد.

این موضع باعث رفع نگرانی ها درباره اطلاعات شخصی کاربران می شود، اما باید در نظر داشت که کووم و موسس دیگر شرکت، برین اکتون، دیگر صاحبان این شرکت نخواند بود و احتمالا پس از واگذاری کامل سهام حق مالکیت این شرکت در طول 4 سال، شاهد تغییرات عمده ای در نحوه ی اداره کردن واتس‏اپ خواهیم بود.

لینک کوتاه | منبع :phonearena

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال