وقتی پس مانده میوه به نوعی هیدروژل آنتی باکتریال تبدیل می شود

دانشمندان سنگاپوری نوعی هیدروژن مخصوص بانداژ تولید کردند که از پس مانده نوعی میوه به نام دورین تهیه میشود. این هیدروژل آنتی باکتریال بوده و می تواند همراه با بانداژ مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه نانیانگ سنگاپور از خشک کرده میوه دورین در یخ از پوشت […]

دانشمندان سنگاپوری نوعی هیدروژن مخصوص بانداژ تولید کردند که از پس مانده نوعی میوه به نام دورین تهیه میشود. این هیدروژل آنتی باکتریال بوده و می تواند همراه با بانداژ مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه نانیانگ سنگاپور از خشک کرده میوه دورین در یخ از پوشت آن نوعی پودر سلولز تولید کردند. این پودر پس از استخراج با گلیسیرین مخلوط میشود. هیدروژل نرم به دست آمده می‌تواند به بانداژ تبدیل شود.

 ویلیام چن از محققان این پژوهش گفته است: در این کشور سالانه تعداد ۱۲ میلیون عدد از این میوه خریداری و تنها قسمت خوردنی آن مصرف می‌شود و پوست و دانه آن به‌صورت آلودگی محیط زیستی باقی می ماند. چن معتقد است با استفاده از این فناوری ابداع شده می‌توان از پسماند دیگر مواد غذایی مانند لوبیا و سویا و ذرات نیز برای تبدیل به هیدروژل استفاده کرد. بدین ترتیب پسماند این مواد به جای دور ریز در محیط زیست به مواد قابل مصرف تبدیل می شود.

مزیت استفاده از هیدروژل بانداژ خنک کردن منطقه زخم و بهبودی سریع تر آن است. علاوه بر آن استفاده از باندهای ضد باکتری از نظر اقتصادی به صرفه تر است. زیرا در آن از مواد زائد و مخمر استفاده شده است که خواص ضد میکروبی داشته و نسبت به بانداژ های معمولی که از ترکیبات فلزی گرانقیمت مانند یون نقره و مس استفاده می شود قیمت پایین تری خواهند داشت. با توجه به مصرف بالای دورین و پسماندهای مربوط به آن می توان به نوآوری جدید و بازگشت پوست ان به چرخه تولید امیدوار بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال