رایانه های کوانتومی چه زمانی امکان هک کردن بیت کوین را خواهند داشت

به گفته محققان در صورت وجود رایانه های کوانتومی با یک میلیون برابر قدرت بیشتر از رایانه های کنونی می توان بیت کوین و الگوریتم های مربوط به رمز ارز را هک کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، طی مطالعات اخیر محققان امکان استفاده از رایانه های کوانتومی برای شکستن رمزنگاری پیچیده بلاک چین […]

به گفته محققان در صورت وجود رایانه های کوانتومی با یک میلیون برابر قدرت بیشتر از رایانه های کنونی می توان بیت کوین و الگوریتم های مربوط به رمز ارز را هک کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، طی مطالعات اخیر محققان امکان استفاده از رایانه های کوانتومی برای شکستن رمزنگاری پیچیده بلاک چین و بیت کوین کمی پیچیده به نظر می‌رسد. از نظر تئوری رایانه های کوانتومی در آینده دور که بسیار قوی تر از رایانه های کنونی هستند  امکان کرک کردن بیت‌کوین را خواهند داشت.

 شبکه بیت کوین با کمک محاسبات پیچیده در بلاک چین تراکنش های خود را انجام می دهد. از طرفی به دلیل قدرت پردازش زیاد امکان دسترسی به کیف پول های رمزنگاری شده وجود ندارد. اما هنوز در رابطه با ارزهای دیجیتال نگرانی‌هایی وجود دارد. در سال گذشته محققان دانشگاه کمبریج تاثیر و تحلیل هایی را در رابطه با این زمینه انجام دادند. در این تحقیق مشخص شد ماینر های سراسر جهان انرژی مصرفی بیشتری نسبت به کشورهایی نظیر آرژانتین و هلند مصرف می کنند. از طرفی ادعاهای شرکت هایی مانند گوگل و آی بی ام و رسیدن به برتری کوانتومی نشان دهنده رایانه‌های کوانتومی قوی تر نسبت به پایانه های کلاسیک امروزی خواهد بود.

دکتر مارک وبر از دانشگاه ساسکس می‌گوید: هر تراکنش بیت کوین دارای کلید مرتبط و یک پنجره زمانی است که تنها در آن بازه آسیب پذیر خواهد بود. این پنجره زمانی نیز ممکن است حدود ۱۰ دقیقه تا ۱ ساعت و یا حتی یک روز طول بکشد. به نظر وبر برای شکستن این کد در زمان ۵ دقیقه به یک رایانه کوانتومی با قدرت ۱.۹ میلیارد کیوبیت نیاز خواهد بود. از طرفی در صورت استفاده در یک پنجره یک ساعته نیاز به رایانه کوانتومی با قدرت ۳۱۷ کیوبیت نیاز خواهد بود. این موضوع نشان دهنده ایمنی شبکه بیت کوین برای سالها و چیزی در حدود یک دهه خواهد بود. البته این اطمینان تنها برای اکنون قابل اعتماد است و این احتمال را میدهد که در آینده نه چندان دور این ثروت های عظیم بیت کوینی آسیب‌پذیر شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال