در زمان حمله هسته ای به کجا می توان پناه برد؟

اخیرا مطالعه ای در زمینه امن ترین مناطق در زمان حمله هسته ای انجام شده است که طی آن بهترین مکان ها برای حضور شناسایی شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعات اخیر نشان می دهد پناه گرفتن در مکان های مانند زیرزمین و یا در ساختمان هایی با ساختار قوی […]

اخیرا مطالعه ای در زمینه امن ترین مناطق در زمان حمله هسته ای انجام شده است که طی آن بهترین مکان ها برای حضور شناسایی شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعات اخیر نشان می دهد پناه گرفتن در مکان های مانند زیرزمین و یا در ساختمان هایی با ساختار قوی در سطح می تواند خطرناک بوده و باعث بدتر شدن اوضاع شود. قرارگیری در معرض انفجار هسته بسیار خطرناک است. زیرا تشعشعات چنین انفجاری می تواند حتی از فاصله دور خطرات بسیاری را برای انسان بهمراه داشته باشد. هر چیزی که به این انفجار نزدیک باشد تبخیر خواهد شد.

با توجه به موج انفجار ایجاد شده در انفجارهای هسته ای بهترین مکان در وهله اول همان دور ماندن از این انفجار است. در حالت عادی قرارگیری در زیرزمین یا ساختمان تقویت شده تفکری رایج محسوب میشود که بنظر می رسد می تواند بهترین گزینه باشد. اما پژوهشگران دانشگاه نیکوزیا از قبرس اثبات کردند این تفکر اشتباه است.

آنها برای بررسی تاثیر موج انفجار بمب اتم یک موشک بالستیک از شبیه سازی استفاده کردند. به گفته آنان پناه گرفتن در یک زیرزمین ساخته شده با سازه های قوی نمی تواند موثر باشد. امواج ایجاد شده در این انفجار باعث ویران شدن ساختمان ها خواهد شد. اما محققان می گویند ساختمان های بتنی روی سطح با سازه هایی قوی تر ممکن است در برابر ضربات مقاومت کنند.

مدل سازی کامپیوتری از عبور موج انفجار از یک سازه مورد بررسی قرار گرفت. بدین ترتیب بهترین و برترین مکان ها برای پناه کبری مشخص شد. دیمیتریس دریکاکیس، از نویسندگان این مطالعه می گوید:این مطالعه نشان می دهد سرعت بالای هوا می تواند یک خطر قابل توجه بوده و منجر به صدمات و یا حتی مرگ شود.

به گفته محققان نواحی کوچک درون یک سازه مقاوم پتانسیل افزایش سرعت هوا را دارد و در زمان انفجار با انعکاس هوا از دیوار و انحناها نیرویی ۱۸ برابر وزن انسان ایجاد کند. در این مکان ها پنجره، راهرو و کنار درها خطرناک است. تنها در حالتی که گوشه دیوار رو به انفجار قرار بگیریم امکان نجات از سرعت بالای هوا و نیروی ایجاد شده وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال