ماموریت دارت ناسا در نهایت به کجا رسید

ناسا سال گذشته ماموریت دارت را با هدف نجات زمین از برخورد سیارک ها انجام داد. در این ماموریت فضاپیمای دارت به سمت یک سیارک پرتاب شد و در مهرماه به آن برخورد کرد. ناسا می گوید این ماموریت با موفقیت همراه بوده و می تواند در آینده نجات دهنده زمین باشد. به گزارش سرویس […]

ناسا سال گذشته ماموریت دارت را با هدف نجات زمین از برخورد سیارک ها انجام داد. در این ماموریت فضاپیمای دارت به سمت یک سیارک پرتاب شد و در مهرماه به آن برخورد کرد. ناسا می گوید این ماموریت با موفقیت همراه بوده و می تواند در آینده نجات دهنده زمین باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان با همکاری پژوهشگران آزمایشگاه فیزیک جان هاپکینز مقاله ای در رابطه با این ماموریت منتشر کردند. آنها در این مقاله اعلام کردند ماموریت دارت ناسا با موفقیت همراه بوده است. به گفته ابن محققان ماموریت هایی مشابه ماموریت دارت در اینده می تواند برای نجات زمین از تهدید سیارک ها مورد استفاده قرار بگیرد.

پس از آن ناسا نیز اعلام کرد برخورد جنبشی روشی موثر در دفاع از بشر در برابر خطر سیارک ها باشد. به گفته نویسنده مقاله برخورد جنبشی همان برخورد یک چیز به چیز دیگر است.

نیکولا فاکس، مامور بخش ماموریت های علمی در ناسا در این مورد گفته است: با این ماموریت درک بیشتری از سیارک ها خواهیم داشت. لطچ ی می دانیم در آینده چطور از زمین در برابر خطرات احتمالی دفاع کنیم. در مقاله دیگری در مورد ماموریت دارت اعلام شد در برخورد دارت، مدار سیارک ۳۳ دقیقه تغییر کرده است. همچنین در اثر این برخورد دنباله ای از ذرات ایجاد شد که در تغییر مسیر حرکت این سنگ موثر بوده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال