کدام نهال های بادام را برای مناطق سردسیر و کم آب و خشک بخریم؟

یکی از مهمترین مشکلات باغداری، دسترسی به منابع آبی است. این موضوع برای باغ های بادام در مناطق مختلف اقلیمی هم وجود دارد. دور از انتظار نیست که باغداران برای احداث باغ جدید بادام به دنبال این باشند که بهترین ارقام نهال بادام را بخرند که در برابر خشکی و کم آبی تحمل بالایی داشته […]

یکی از مهمترین مشکلات باغداری، دسترسی به منابع آبی است. این موضوع برای باغ های بادام در مناطق مختلف اقلیمی هم وجود دارد. دور از انتظار نیست که باغداران برای احداث باغ جدید بادام به دنبال این باشند که بهترین ارقام نهال بادام را بخرند که در برابر خشکی و کم آبی تحمل بالایی داشته باشد. در واقع یکی از مهمترین نکات خرید نهال بادام هم همین مسئله است.

چالش های آبیاری نهال های بادام، کم و بیش برای هر یک از باغ ها وجود دارد. حال ممکن است این مشکل برای یک منطقه، حاد و دردسرساز باشد و برای منطقه‌ای دیگر مشکل خاصی ایجاد نکند.

با این مقدمه می‌خواهیم درباره نکات مهم خرید نهال بادام، ویژه مناطق کم آب و گرم و خشک صحبت کنیم. اگرچه درختان بادام بومی کشور ایران، برای همین شرایط اقلیمی مناسب هستند، اما ممکن است ارقام سنتی نهال بادام تحمل چندانی در برابر خشکسالی و کم آبی نداشته باشند. پس چاره کار این است که از ارقام جدید، از جمله نهال بادام اصلاح شده استفاده کنید؛ به این ترتیب مطمئن هستید که هر اقدامی برای پرورش بادام های مرغوب انجام می دهید به ثمر بنشیند؛ حتی اگر دسترسی باغ به منابع آبی محدود باشد.

در ادامه می خواهیم درباره ۲ انتخاب برتر برای خرید نهال بادام صحبت کنیم. نهال هایی که قطعاً برای شرایط کم آبی در اقلیم مختلف طراحی شده اند. اگر به دنبال درآمد میلیونی یا حتی میلیاردی از باغ بادام خود هستید، این نکات را به خاطر داشته باشید.

قیمت خرید نهال بادام خوشه ای شناسنامه دار

برای بزرگنمایی کلیک کنید

خرید نهال بادام دیرگل برای مناطق کوهستانی سردسیر

یکی از اولین و بهترین گزینه ها برای خرید نهال بادام برای اقلیم سردسیر، نهال بادام دیرگل می باشد. درست است که این نهال های بادام برای مناطقی مناسب هستند که سرمای طولانی را تجربه می کنند، اما بدان معنی نیست که بارندگی در این نواحی بسیار اتفاق می افتد.

در ایران، برخی شهرها هستند که شرایط آب و هوایی سرد و کوهستانی دارند اما بارندگی به ندرت اتفاق می افتد؛ و مهمترین ویژگی این مناطق سرمای طولانی با آب و هوای خشک است. در این حالت، شکوفه های درخت بادام به شدت آسیب می بینند؛ پس بهتر آن است که با خرید نهال بادام دیرگل این مشکل را برطرف کنید.

ارقام نهال بادام دیرگل با بهترین کیفیت حتی برای شرایط سردسیر با محدودیت دسترسی به منابع آبی پاسخگوی نیاز باغداران خواهند بود. همانطور که از اسم این نهال آشکار است، گلدهی نهال های بادام با تأخیر  همراه خواهد بود. در این شرایط، شکوفه های درخت بادام در برابر سرمای زمستان و سرمای زودرس بهاره  محافظت شده‌اند.

ارقام نهال بادام دیرگل برای خرید با ویژگی های متفاوت و شرایط مختلف برای کاشت به صورت زیر فهرست می شوند:

  • نهال بادام آذر
  • نهال بادام فرانسیس
  • نهال بادام تونو
  • نهال بادام یلدا
  • نهال بادام سوپرنوا
  • نهال بادام منقا
  • نهال بادام مامایی
  • نهال بادام شکوفه

انواع ارقام نهال بادام دیرگل به طور متوسط در سن ۳ تا ۴ سالگی به باردهی می رسد. اگر در طول دوره رشد نهال ها از آنها مراقبت کنید، آبیاری قطره ای را انجام دهید و کوددهی هم به درستی صورت گیرد، بادام های مرغوب حاصل خواهد شد. بررسی شرایط خاک و مراقبت از نهال ها در برابر آفت ها و بیماری های گیاهی در این راستا اهمیت دارد. برای استفاده از کود مناسب و مقدار آن حتماً از کارشناسان نهالستان یا یک کارشناس باغبانی کمک بگیرید تا زحماتتان به هدر نرود.

خرید نهال بادام اصلاح شده برای مناطق کم آب

دومین نهال بادام با ویژگی های برتر برای مناطقی با محدودیت منابع آبیاری، نهال بادام اصلاح شده است. این نهال های بادام دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آنها را برای شرایط خاص مناسب ساخته است.

این نوع ارقام نهال بادام در برابر خشکسالی و کم آبی، آفت های درخت، مقاومت خوبی دارند و چون از نظر ژنتیکی دستکاری شده اند، باردهی آن در هر هکتار نسبت به نهال های معمولی کمی بیشتر است. عمر اقتصادی نهال بادام اصلاح شده، حداکثر ۶۰ سال است، بنابراین یکی از پربارترین نهال ها برای کاشت در باغ بادام به شمار می رود.

برترین انواع نهال بادام اصلاح شده که می توانید با کاشت آن به سود خوبی دست پیدا کنید، به صورت زیر معرفی می شوند:

نهال بادام فرانیس

نهال بادام آذر

نهال بادام تونو

نهال بادام نون پاریل

نهال بادام سوپرنوا

نهال بادام مامایی

در ادامه درباره شرایط آبیاری نهال های بادام در مناطق گرم و خشک بیشتر صحبت می کنیم. اگر باغ بادام شما در نواحی وجود دارد که دسترسی به منابع آبی محدود است، این نکات را همیشه در نظر داشته باشید.

بهترین نهال بادام پیوندی اصلاح شده

برای بزرگنمایی کلیک کنید

نکات مهم برای آبیاری نهال های بادام با راندمان بالا

یکی از مهمترین اقداماتی که می تواند باردهی نهال های بادام را تضمین کند، توجه به آبیاری مناسب و به موقع آنها است. از آنجایی که باغ بادام ممکن است با محدودیت دسترسی با به منابع آبی مواجه باشد، باغداران باید قبل از خرید نهال بادام، ملزومات آبیاری و مقدمات کار را فراهم کنند.

آبیاری نهال های بادام بر اساس نوع و ارقام نهال ها متفاوت است. برخی از بهترین ارقام نهال بادام به آب کمتری نیاز دارند و برخی دیگر، نیاز آبی بیشتری را طلب می کنند. هر چه سن درختان بادام بیشتر شود، نیاز به آبیاری بیشتری خواهند داشت تا بادام های مرغوب درست و خوش طعم را تولید کنند.

بهترین روش برای آبیاری باغ بادام، به ویژه مناطقی که گرم و خشک هستند، یا منابع آبی فراوانی ندارند، آبیاری قطره ای است. در میان سایر روش های آبیاری باغ، آبیاری قطره ای هم بازدهی بالاتری دارد و هم در صرفه جویی آب موثر تر خواهد بود. گفته شده که راندمان آبیاری به روش قطره ای، بیشتر از ۹۰ درصد است. حتی اگر منابع آبی شما محدود باشد، با آبیاری قطره ای در مدت مناسب می توانید نهال های بادام را به طور کامل آبیاری کنید.

نصب شیلنگ های مخصوص برای آبیاری قطره ای نهال های بادام نیاز به تجربه و مهارت دارد. اگر به این کار مسلط نیستید از یک کارشناس باغداری کمک بگیرید. از غرقاب کردن نهال های بادام خودداری کنید، چون باعث پوسیدگی ریشه ها می‌شود و نتیجه عکس بر روی تولید بادام خواهد داشت.

خرید نهال بادام مرغوب از نهالستان پالیز

برای باغ بادام با شرایط اقلیمی مختلف بهترین ارقام نهال توسط نهالستان پالیز ارائه می شود. این مجموعه حرفه ای با به کارگیری مهندسان و کارشناسان با تجربه، بیشتر از ۵۰ سال است که در زمینه پرورش انواع نهال میوه، نهال بادام و نهال گردو فعالیت می کند. نهال های ارائه شده در نهالستان پالیز، مجوز دار و شناسنامه دار هستند. با اطمینان خاطر رقم های مختلف نهال بادام اصلاح شده، نهال بادام خوشه ای و نهال بادام دیرگل را می توانید از این نهالستان سفارش دهید. نهال ها در سلامت کامل حمل می شوند و به مشتری تحویل داده خواهند شد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت نهال بادام، با کارشناسان پالیز نهال تماس بگیرید.

برای خرید عمده نهال بادام شناسنامه دار و ثبت سفارش می‌توانید به وبسایت نهالستان پالیز به آدرس https://paliznahal.ir/  مراجعه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ارتباط با مشاوران ما به صورت رایگان و همه روزه میتوانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸ – ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

آدرس دفتر :آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۲۴ متری فرهنگیان شرکت پالیز

آدرس گلخانه :آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت