کدام برند لپ تاپ بهتر است؟ معرفی برند های متفاوت لپ تاپ

امروزه ما در عصر اطلاعات و تکنولوژی زندگی می کنیم که کامپیوتر جزو جدا نشدنی زندگی ما شده است. در میان کامپیوتر ها هم لپ تاپ تبدیل به یک وسیله ی لازم برای انجام انواع کار های روزمره و … شده است. با توجه به این که اکثر مردم جهان به لپ تاپ نیاز پیدا […]

امروزه ما در عصر اطلاعات و تکنولوژی زندگی می کنیم که کامپیوتر جزو جدا نشدنی زندگی ما شده است. در میان کامپیوتر ها هم لپ تاپ تبدیل به یک وسیله ی لازم برای انجام انواع کار های روزمره و … شده است. با توجه به این که اکثر مردم جهان به لپ تاپ نیاز پیدا کرده اند ، شرکت های زیادی در زمینه ی ساخت و تولید لپ تاپ فعالیت می کنند. حالا سوال اصلی این است که کدام شرکت در میان سازنده های لپ تاپ ، بهترین برند است؟

در واقعیت نمی توان گفت که فلان برند بهترین برند لپ تاپ است ، چرا که محصولات هر برندی دارای مزایا و معایبی هستند که باعث می شود یک لپ تاپ برای یک نفر بهترین گزینه و برای نفر دیگر بدترین گزینه شود.

در این مقاله معروف ترین و متداول ترین برند های لپ تاپ در ایران و جهان را بررسی می کنیم تا بدانید کدام برند برای چه کسانی ساخته شده است و محصولات اش چه مزایا و معایبی دارند.

سرفیس

سرفیس

سرفیس نام لپ تاپ هایی است که شرکت آمریکایی مایکروسافت (سازنده ی ویندوز) تولید می کند. ویژگی های بارز این دستگاه ها کیفیت ساخت فوق العاده ، مشخصات فنی قدرتمند ، امکانات زیاد و همچنین قیمت نسبتا بالا می باشند.

سرفیس ها مدل های مختلفی دارند که هر کدام برای افراد خاصی مناسب است ولی در حالت کلی خرید سرفیس برای کسانی مناسب است که در کاری به صورت حرفه ای مشغول هستند و از آن درآمد خوبی کسب می کنند. حال این کار می تواند مدیریت ، طراحی ، مهندسی ، تدوین ، ترید و … باشد. البته که سرفیس هم مدل های اقتصادی دارد اما در حالت کلی این دستگاه ها برای افراد رده بالا تولید شده است.

اپل

بدون شک شرکت اپل هم یکی از برند های مطرح تولید کننده لپ تاپ است که تقریبا ویژگی هایی مثل سرفیس دارد. یعنی کیفیت ساخت آن ها بالاست ، مشخصات فنی خوبی دارند همچنین گران قیمت هستند. اما در ایران به دلیل وجود تحریم ها و مسائل مختلف ، استفاده از محصولات اپل مخصوصا مک بوک هایش به صورت محدود شده است. اگر که به دنبال دستگاهی با کیفیت بسیار بالا و همچنین امکانات نامحدود می خواهید سرفیس گزینه ی اول شما خواهد بود.

ایسوس

کمپانی تایوانی ایسوس ،‌ یک برند بسیار محبوب در بین ایرانیان است که تولید کننده ی انواع اقسام لپ تاپ هاست اما شهرت اصلی آن به تولید لپ تاپ های مقرون به صرفه است. امروزه ایسوس مدل های بسیار زیادی از لپ تاپ ها را تولید می کند و در بین آن ها لپ تاپ های گران قیمت هم دیده می شود ولی اکثر خریداران این برند ، کسانی هستند که قیمت و مشخصات فنی برای آن ها فقط مهم است و کیفیت ساخت در اولویت آن ها قرار ندارد.

ام اس آی

شرکت تایوانی Micro Star International که خیلی ها به اسم MSI آن را می شناسند هم یکی از برند های مطرح جهان است که علاوه بر تولید لپ تاپ ، قطعات کامپیوتری هم تولید می کند. این شرکت در سال های اخیر تمرکز خود را بر روی تولید لپ تاپ های گیمینگ گذاشته است و هدف آن تبدیل شدن به برند ۱ جهان در تولید لپ تاپ گیمینگ است. اما به صورت کلی MSI لپ تاپ هایش را در ۳ گروه دسته بندی می کند که شامل لپ تاپ گیمینگ ، لپ تاپ تولید محتوا و لپ تاپ تجاری است.

ایسر

شرکت ایسر هم در تایوان قرار دارد و یکی از تولید کنندگان بزرگ تجهیزات کامپیوتری مثل لپ تاپ ، مانیتور ، فضا های ذخیره سازی و … می باشد. این شرکت مدل های مختلف از لپ تاپ ها را روانه بازار کرده است تا نیاز اکثثر قشر های جامعه را در بر گیرد.

اما متداول ترین لپ تاپ های ایسر ، سری گیمینگ این شرکت است که برای دوستداران بازی های ویدئویی طراحی شده است.

لنوو

لنوو

برند Lenovo هم جزو برند هایی است که همه نوع لپ تاپی را می سازد. این شرکت هم لپ تاپ های اقتصادی دارد ، هم لپ تاپ گیمینگ می سازد که این کار باعث ایجاد تنوع قیمتی در لپ تاپ های تولیدی این شرکت شده است.

اچ پی

کمپانی هاولت-پاکارد Hawlett-Packard که مخفف آن HP می شود یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه ی تولید لپ تاپ است که خیلی ها معتقد اند در چند سال اخیر افت کرده است. اما این برند هنوز هم طرافداران خود را دارد و بیشتر طرفداران این شرکت ،‌ کسانی هستند که به دنبال گزینه های اقتصادی اند.

دل

کمپانی دل یک شرکت خوش آوازه ی آمریکایی می باشد که لپ تاپ هایش به دوام بالا معروف است. این شرکت هم مانند بیشتر شرکت ها در هر رده لپ تاپ تولید می کند و شما می توانید با توجه به بودجه تان خرید کنید.

جمع بندی

همه ی برند هایی که در این مقاله مطرح شد لپ تاپ های مختلفی را می سازند که برای گروهی از افراد مناسب است. مهم این است که شما چه چیز هایی از یک لپ تاپ می خواهید و کدام فاکتور اولویت بیشتری برای شما دارد.

این که سخت افزار برای شما مهم باشد ،‌ عامل تعیین کننده ای نیست چرا که در همه برند ها می توان سخت افزار های مختلف را پیدا کرد اما اگر کیفیت ساخت بالا و خرابی کمتری در نظر داشته باشید سرفیس و مک بوک گزینه های مناسب شماست. یا اگر قیمت برای شما مهم ترین فاکتور هست مطمئنا برند هایی مثل ایسوس ، ایسر و … مناسب شما خواهد بود.