کدام پیام رسان ها اطلاعات خود را در اختیار FBI قرار میدهند

بهترین پیام رسان های موجود در بازار ادعای حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران را دارند. اما اکنون گزارشاتی منتشر شده و خبر هایی در اینترنت وجود دارد که نشان می دهد بسیاری از این پیام رسان ها اطلاعات خود را در اختیار FBI قرار می‌دهند. به ادعای این پیام رسان ها هدف از این […]

بهترین پیام رسان های موجود در بازار ادعای حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران را دارند. اما اکنون گزارشاتی منتشر شده و خبر هایی در اینترنت وجود دارد که نشان می دهد بسیاری از این پیام رسان ها اطلاعات خود را در اختیار FBI قرار می‌دهند. به ادعای این پیام رسان ها هدف از این کار حفاظت از داده ها و حریم خصوصی کاربرانشان است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سند تازه ای منتشر شده که نشان می دهد دو پیام رسان واتساپ و ای مسیج بیشترین اطلاعات مورد نیاز FBI را در اختیار آن قرار می‌دهند. البته FBI نیز تنها از طریق حکم می تواند پیام های موجود در این پلتفرم ها را بررسی کند.

طبق سندی که تازه منتشر شده سه پیام رسان واتساپ، آی مسیج و لاین برخی اطلاعات مربوط به کاربران را طبق درخواست در اختیار FBI قرار می‌دهد. اما برخی پیام رسان ها مانند تلگرام، سیگنال، وایبر و وی چت تاکنون هیچ محتوایی از داده‌های کاربران را به FBI نداده اند.

تا اینجای کار مشخص شد واتساپ و آی مسیج تنها با درخواست این اطلاعات را در اختیار افراد قرار می دهند. اما در صورت احضاریه این اقدام انجام می‌گیرد و اگر واتساپ با حکم روبرو شود آدرس مخاطبین  نیز به FBI داده خواهد شد.

طبق اسناد موجود، درخواست نظارت FBI واتساپ را مجبور می کند که هر ۱۵ دقیقه منبع و مقصد پیام ها را روشن کند. اما محتوای پیام ارسال نمیشود. البته در صورت داشتن گوشی آیفون و بک آپ گیری از پیام های واتساپ در آی‌کلود FBI به محتوای آنها نیز دسترسی پیدا خواهد کرد. با توجه به اینکه سرویس اپل فاقد قابلیت درخواست نظارت است، کلید رمزنگاری نیز در اختیار FBI قرار دارد که می‌توان به محتوای متن های کاربران نیز دست پیدا کرد.

طبق این سند تلگرام محتوای پیام ها را در اختیار FBI قرار نمی‌دهد و تنها در موارد محدودی اطلاعات مخاطب به FBI داده شده است این موارد نیز به اقدامات تروریستی و داده هایی مانند آدرسهای آی پی و یا شماره تلفن محدود می‌شود. پیام رسان سیگنال نیز این اطلاعات را در اختیار FBI قرار نداده است. اما زمان ثبت نام کاربر یا آخرین اتصال وی گزارش می شود. با وجود این که اطلاعات مربوط به عملکرد پیام رسان ها در مقابل حکم های قانونی جدید نبوده و پیش از این نیز وجود داشته اما یکبار دیگر تفاوت آنها و پایبندی شان به حفظ حریم خصوصی کاربران مشخص شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال