باستان شناسان حین غواصی شیء ناشناخته ای را در بستر خلیج فارس کشف کردند

شی ناشناخته کشف شده در کرانه های خلیج فارس توسط یک باستان شناس و در حین غواصی انجام گرفت. مکان دقیق کشف این شی در شهر قشم و در کرانه های خلیج فارس بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سمانه لشکری کارشناس ارشد باستان شناسی و دایو مستر غواصی هنگام غواصی […]

شی ناشناخته کشف شده در کرانه های خلیج فارس توسط یک باستان شناس و در حین غواصی انجام گرفت. مکان دقیق کشف این شی در شهر قشم و در کرانه های خلیج فارس بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سمانه لشکری کارشناس ارشد باستان شناسی و دایو مستر غواصی هنگام غواصی در دریا همراه با بهزاد دانا مربی بین المللی متوجه یک شی ناشناخته در بستر دریا شد.

به گفته لشکری در ابتدا گمان کردیم این شی ناشناخته از سنگ است. اما در بررسی های بعدی متوجه شدیم این شی از جنس فایبرگلاس و دارای لایه رنگی سفید است که به شکل یک قرص استوانه ای در آمده است. از نظر ظاهری این شی دارای اشکال مذهبی مختلف مانند یک صلیب، یک شمعدان منورا یهود، یک شعله آتش و یک قوس شبیه طاق ضربی است.

 سطح این شی ناشناخته شبیه گل چهار پر است که در قسمت های مختلف آن این اشکال مذهبی به صورت برجسته حک شده است. در پشت آن نیز ورقه هایی به صورت جداگانه وجود دارد. در حال حاضر این شی به اداره کل میراث فرهنگی منطقه آزاد قشم و پژوهشکده باستان شناسی میراث فرهنگی تحویل داده شده و هنوز گزارش بررسی آن تکمیل نشده است. اما گزارش های اولیه نشان می دهد این شی با تکنیک قالب گیری ساخته و لایه زیرین آن به طور جدا به آن متصل شده است. روی آن نیز در میان نقش صلیب و شمعدان علامت جغرافیایی شمال به صورت N قرار داده شده است.

 این باستان شناس احتمال می دهد بازه زمانی این شی به دوران صفوی و حضور دولت هایی مانند پرتغال و انگلیس در ایران باز می گردد. اما جنس مواد به کار رفته نشان می دهد این شی باید دارای قدمتی مربوط به تاریخ معاصرتر باشد. احتمال اینکه هر نتیجه‌ای پس از بررسی شی به دست آید وجود دارد. به گفته لشکری با کمک پژوهشگری باستان شناسی و سازمان میراث فرهنگی می توان درباره پیشینه این شی به نتایج علمی بهتر رسید. این باستان شناس عنوان کرد تاکنون تمامی اکتشافات مربوط به خلیج فارس شامل کشتی های غرق شده و اشیای عادی بوده که هیچ کدام از آنها مربوط به آیین یا نشانه های مذهبی نبودند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال