چرا تعداد حشرات در خشکی بیشتر از دریا است

پژوهش جدید دانشمندان ژاپنی نشان می دهد که وجود نوعی آنزیم باعث میشود تا تعداد حشرات در نزدیکی دریا کمتر از خشکی باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته محققان ژاپنی آنزیم مولتی کوپر اکسیداز۲ باعث قرارگیری حشرات در محیط خشکی میشود. این آنزیم باعث میشود تا خیرات بتوانند پوسته خود […]

پژوهش جدید دانشمندان ژاپنی نشان می دهد که وجود نوعی آنزیم باعث میشود تا تعداد حشرات در نزدیکی دریا کمتر از خشکی باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته محققان ژاپنی آنزیم مولتی کوپر اکسیداز۲ باعث قرارگیری حشرات در محیط خشکی میشود. این آنزیم باعث میشود تا خیرات بتوانند پوسته خود را سفت کنند.

دانشمندانی از دانشگاه متروپولیتین توکیو پژوهش هایی را در زمینه نادر بودن خسران در محیط های دریایی انجام دادند. آنها می گویند حشرات برای سفت کردن پوسته خود دارای یک مکانیسم شیمیایی هستند. این مکانیزم برای کار خود به اکسیژن مولکولی و آنزیم مولتی کوپر اکسیداز۲ نیاز دارد.

طبق استدلال دانشمندان مکانیزم مورد نظر در دریا باعث آسیب به حشرات میشود و از طرفی در خشکی باعث ایجاد مزایایی برای آنها میشود. همچنین این آنزیم در تکامل حشرات نقش مهمی دارد.

آنزیم مورد نظر در حشرات باعث میشود تا آنها بتوانند کوتیکول یا همان بخشی از اسکلت بیرونی خود را سفت کنند. همچنین سفت کردن کوتیکول از طریق استفاده از آنزیم یک ماده زیستی ایجاد می کند که علاوه بر محافظ بودن وزن کمی نیز دارد. به همین دلیل آنها می توانند قدرت پرواز کردن داشته باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال