علت زمانبر بودن تراکنش بیت کوین چیست؟

محبوبیت بیت کوین، حتی در میان تنش‌های گسترده جهانی، همچنان در حال افزایش است. افراد بیشتری علاقه مند به یادگیری بیت کوین و مزایای پیچیده دارایی‌های دیجیتال هستند. هر بلاک از بلاک چین فقط می‌تواند شامل تعداد معینی از تراکنش‌ها باشد و این تعداد با فضای موجود در هر بلاک که 1 مگابایت است تعیین […]

محبوبیت بیت کوین، حتی در میان تنش‌های گسترده جهانی، همچنان در حال افزایش است. افراد بیشتری علاقه مند به یادگیری بیت کوین و مزایای پیچیده دارایی‌های دیجیتال هستند. هر بلاک از بلاک چین فقط می‌تواند شامل تعداد معینی از تراکنش‌ها باشد و این تعداد با فضای موجود در هر بلاک که 1 مگابایت است تعیین می‌شود این فضای محدود در بلاک چین باعث بوجود آمدن مفهومی به نام کارمزد شده جایی که ماینرها (که دریافت کننده کارمزد هستند) تنها تراکنش‌هایی را انتخاب می‌کنند که کارمزد بالایی داشته باشند. بنابراین هر چه کارمزد یک تراکنش بیشتر باشد انگیزه ماینرها برای اولویت قرار دادن آن تراکنش بیشتر خواهد بود. اما تراکنش‌ها فوراً انجام نمی‌شوند در ادامه، به زمانبر بودن تراکنش بیت کوین می‌پردازیم.

 عملکرد تراکنش های بیت کوین چگونه است؟

گره‌های شبکه تراکنش‌های بیت کوین را با کمک رمزنگاری تأیید می‌کنند. تراکنش در بلاک چین ثبت می‌شود. اگرچه تراکنش‌های بیت‌کوین ساده به نظر می‌رسند اما فرآیند آن پیچیده است. برای موفقیت آمیز بودن تراکنش باید چند مرحله بررسی شود. مراحل مورد نیاز، پس از تکمیل، تایید می‌کند که گیرنده مبلغ را دریافت می‌کند. این مراحل با استفاده از کیف پول و شبکه بیت کوین انجام می‌شود. در اینجا عواملی وجود دارد که تراکنش‌ها از آنها پیروی می کنند:

  1. ثبت به عنوان تراکنشی که دارای ورودی است – آدرس بیت کوین فرستنده
  2. خروجی تراکنش – آدرس بیت کوین گیرنده
  3. مقدار بیت کوینی که ارسال می شود

 تراکنش‌ها در بلوک‌ها جمع آوری می‌شوند. تراکنش بیت کوین معمولاً به خروجی تراکنش قبلی به عنوان ورودی تراکنش جدید اشاره می‌کند. تراکنش‌ها رمزگذاری نشده‌اند، به این معنی که جستجو و مشاهده تراکنش‌های جمع آوری شده در بلوک‌ها امکان پذیر است.

مدت زمان تراکنش بیت کوین

در بیشتر موارد، تراکنش بیت کوین در عرض یک ساعت تایید می‌شود. اکثر مردم تراکنش را با حداقل شش تایید موفقیت آمیز می‌گویند. پنج بلوک دیگر باید در بالای بلوکی که شامل تراکنش است استخراج شود. به طور متوسط هر ده دقیقه یک بلوک جدید استخراج می‌شود. به همین دلیل است که در بیشتر موارد، باید حدود یک ساعت صبر کنید. این فرمول تنها زمانی قابل اجرا است که ماینری که بلوک را استخراج کرده است، تراکنش را اولویت بندی کرده و آن را به بلوک اضافه کرده باشد. در غیر این صورت، معاملات به تاخیر افتاده و تایید نشده باقی می‌مانند.

عوامل موثر بر تراکنش بیت کوین

عوامل اصلی که بر دوره تراکنش بیت کوین تاثیر می‌گذارند عبارتند از:

  • کارمزد تراکنش
  • فعالیت شبکه
  • نرخ هش
  • حملات به شبکه

 کارمزد تراکنش

تراکنش‌های بیت کوین شامل فرآیندی به نام استخراج است. این فرآیند به دلیل تلاش‌هایی که ماینرها انجام می‌دهند، نیازمند بازپرداخت است. به عبارت دیگر، تراکنش‌های بیت کوین کارمزد اضافی به نام کارمزد تراکنش دریافت می‌کنند. پرداخت هزینه‌های بیشتر می‌تواند به شما کمک کند تا تراکنش را سریعتر تأیید کنید. هیچ کارمزد رسمی تراکنش مورد نیاز نیست، اما ماینرها تراکنش‌ها را با کارمزد اولویت بندی می‌کنند. پاداش آنها در هر بلوک را افزایش می‌دهد. در مجموع، تراکنش‌های بیت کوین مشمول هزینه و کارمزد اضافی هستند. این هزینه‌ها عمدتاً به این دلیل وجود دارد که فرآیند استخراج به تلاش و فناوری قابل توجهی نیاز دارد. کارمزدها، ماینرها را تشویق می‌کند تا سریع‌تر فرآیند تراکنش را تأیید کنند.

فعالیت شبکه

تراکنش‌های بیت‌کوین به یک استخر بزرگ به نام mempool فرستاده می‌شوند. در ممپول، تراکنش‌ها باقی می‌مانند تا زمانی که ماینرها آنها را استخراج کنند. هر از گاهی، بسیاری از تراکنش ها به طور همزمان به mempool ارسال می‌شود. برخی از تراکنش‌ها باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانند تا در بلوک بعدی گنجانده شوند. گاهی اوقات، نقل و انتقالات ممکن است توسط ممپول رد شود و این معمولاً به دلیل هزینه‌های کم اتفاق می افتد. بیت کوین تنها می تواند حداکثر هفت تراکنش در ثانیه را انجام دهد.

نرخ هش

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند منجر به تاخیر در تایید تراکنش شود، کمبود ماینرها است. زمانی که ماینرها پاداش کافی برای تلاش خود دریافت نمی‌کنند، مایل به استخراج بلاک‌های جدید نیستند. هنگامی که نرخ هش به طور ناگهانی کاهش می‌یابد، یعنی اینکه ماینرهای کافی برای استخراج سریع بلوک‌های جدید و تایید هر تراکنش وجود ندارد.

حملات اسپم

بیت کوین برای مدت طولانی مرکز توجه هکرها بوده است. حملات اسپم و سایبری از دیگر عواملی هستند که می توانند بر تراکنش‌های شبکه تأثیر بگذارند. در طول یک حمله سایبری، هکرها به طور مداوم سعی می‌کنند بارهایی را روی mempool قرار دهد. هکر از کمک تراکنش‌هایی با کارمزد کم برای از بین بردن شبکه استفاده می‌کند.

اعتبارسنجی و اندازه بلوک

گاهی اوقات می‌توان اندازه بلاک یک ارز دیجیتال را افزایش داد تا تراکنش‌های بیشتری را شامل شود. با این حال، این رویداد می‌تواند سرعت آن را نیز کندتر کند و دلیل بزرگی است که چرا جامعه بیت کوین در برابر تماس‌های جمعیت بیت کوین کش bitcoin cash برای افزایش اندازه بلوک بیت کوین از 1 مگابایت به 8 مگابایت مقاومت می‌کند.

انتشار بلوک

همانطور که در بالا گفتیم، استخراج بیت‌کوین اساساً مسابقه‌ای است که در آن گاهی اوقات دو برنده ظاهراً همزمان می‌آیند. این یک نگرانی موقتی است که باعث تأخیر در تراکنش می‌شود؛ در حالی که سایر ماینرها ادعاهای خود را تأیید می‌کنند، اولین مورد را انتخاب می‌کنند و کندتر را رد می‌کنند و زمان می‌برند و از منابع استفاده می‌کنند.

تراکنش بیت کوین معمولاً چقدر طول می‌کشد؟

تمام تراکنش‌های بیت‌کوین قبل از پردازش به شش تأیید در بلاک چین از سوی ماینرها نیاز دارند. در بیشتر موارد، تراکنش های بیت کوین به 1 تا 1.5 ساعت برای تکمیل نیاز دارند.

طولانی ترین زمانی که تراکنش بیت کوین می‌تواند طول بکشد چقدر است؟

حداقل زمان برای تراکنش بیت کوین طبق مهرهای زمانی ثبت شده 2 دقیقه و حداکثر 6:02 ساعت است. داده‌های رسمی نشان می‌دهند که زمان تایید با احتمال 99.98٪ چیزی بین 7 دقیقه تا 3:44 ساعت است.

کلام آخر

بیت کوین یک دارایی فیزیکی نیست. این یک سکه، ژتون یا ورقه کاغذ جامد نیست. در عوض، بیت‌کوین یک دارایی مجازی است که شامل زنجیره‌ای از تراکنش‌ها است که روی بلاک چین تایید شده‌اند. در نهایت، عوامل متعددی تعیین کننده سرعت استخراج تراکنش شما هستند.

نکته مثبت این است که اگر کارمزد کافی اضافه کنید، ماینرها تراکنش شما را در اولویت قرار می‌دهند. برای شروع فرآیند خرید بیت کوین بهتر است اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنید و قیمت بیت کوین را برای دوره‌های و روندهای گذشته مشاهده و همچنین به صورت لحظه‌ای دنبال کنید. شما می‌توانید از این وب سایت قیمت بیت کوین را مشاهده کرده و اقدام به خرید بیت کوین کنید.