چرا مسابقات یورو 2016 درسی عالی برای فراهم‎سازی یک تجربه‎ی دیجیتالی بی‎نظیر است

نحوه‎ی تجربه کردن بازی‎های یورو 2016 توسط طرفداران فوتبال به شکل بارزی به نسبت دوره‎ی قبلی این بازی‎ها در کشور اکراین، تغییر کرده است. در انتهای این تورنمنت، هم‎چنان اکثریت افراد دل‎شکسته خواهند بود، انگلستان نیز در ضربات پنالتی حذف می‎شود، ولی برخلاف همیشه با تورنمنتی روبرو هستیم که یک رویداد اطلاعاتی 24 ساعته، 7 […]

نحوه‎ی تجربه کردن بازی‎های یورو 2016 توسط طرفداران فوتبال به شکل بارزی به نسبت دوره‎ی قبلی این بازی‎ها در کشور اکراین، تغییر کرده است. در انتهای این تورنمنت، هم‎چنان اکثریت افراد دل‎شکسته خواهند بود، انگلستان نیز در ضربات پنالتی حذف می‎شود، ولی برخلاف همیشه با تورنمنتی روبرو هستیم که یک رویداد اطلاعاتی 24 ساعته، 7 روز هفته، است. دیگر با دورانی روبرو نیستیم که کسب اطلاعات در رابطه با این تورنمنت تنها به معنای روشن کردن تلویزیون و بررسی اخبار از پشت کامپیوتر بود.

رشد افرادی که گوشی‎های هوشمند در این قاره دارند (تقریبا از زمان سال 2012 این تعداد دو برابر شده است) به معنای این است که اکثریت طرفداران این ورزش برای دریافت اطلاعات به آپدیت‎های 24 ساعته، 7 روز هفته، روی گوشی خود تکیه دارند، خواه از طریق پوشش خبری باشد، خواه استریم کردن بازی‎ها و یا ارسال نظرات در شبکه‎های اجتماعی. با توجه به وسعت چنین رویداد بزرگی، ارائه‎ی طیف گسترده‎ای از خدمات در بین دستگاه‎ها، صنایع مختلف و قاره‎ها در زمان آنی یک چالش واقعی است. گرچه، طرفداران به علت استفاده‎ی مداوم‎شان از فناوری، انتظاری کمتر از این هم ندارند.

تورنمنت امسال اولین دوره‎ای از مسابقات است که به شکل واقعی پذیرای گوشی‎های هوشمند شده است، طرفداران حالا هر زمان و هر جا که نیاز داشته باشند، راه‎های تازه‎ای برای درگیر شدن با حوادث مسابقات در اختیار دارند. ولی اگر دنیای فناوری با مشکل روبرو شود، به خصوص در طول یک لحظه‎ی مهم از مسابقه، تمامی چشم‎ها از عملکرد یک تیم، به عملکرد فناوری معطوف می‎شود که همه را مایوس کرده‎ است. البته، دست‎اندرکاران این مسابقات از این قضیه آگاه هستند، به نحوی که یوفا 18 ماه قبل از دوره‎ی پیشین این مسابقات، کار بر روی یورو 2016 را شروع کرده است.

از آن‎جایی‎که فراهم‎سازی چنین حجم انبوهی از محتویات در بین کانال‎های متعدد بسیار مشکل است، یورو 2016 در حال وضع استانداردی در رابطه با نحوه‎ی راضی نگه‎داشتن کاربران در 2016 است.

یورو 2016 بزرگترین رویداد در تاریخ این تورنمنت است و 24 کشور درگیر آن هستند و تعداد کل تماشاگران آن 1.9 میلیارد نفر تخمین زده می‎شود. برای یوفا، وظیفه‎ی ضبط مسابقات و آن را در اختیار فرستنده‎های پخش هر کشور قرار دادن کاری بسیار طاقت‎فرسا است.

یوفا در همکاری با تامین‎کنندگان پخش خارجی، از حداقل 38 دوربین با کیفیت بالا برای ضبط هر مسابقه استفاده می‎کند، در نتیجه حجم عظیمی از داده‎ها در زمان آنی، قبل از ارسال آن به فرستنده‎ها، ایجاد می‎شود. چنین قضیه‎ای در رابطه با وسایل دیجیتالی، همانند با پلیری که به صورت زنده مسابقه را استریم می‎کند، بسیار پیچیده‎تر و سخت‎تر است و فید‎ داده‎ها برای تبلت‎ها و گوشی‎های هوشمند نیز به شکل کیت‎های نرم‎افزاری در اختیار فرستنده‎ها قرار می‎گیرد. با توجه به سازمان‎هایی نظیر بی‎بی‎سی که نقش یکپارچه کردن این استریم‎ها و هشدارها را برای فراهم‎سازی خدمات بیشتر بر عهده‎ دارند، تعداد دست‎اندرکاران دخیل، به همراه پتانسیل موجود برای یکپارچگی و مسائل مربوط به کد کردن آن‎ها واقعا عظیم است.

در رابطه با مسابقات یورو، به علت تعداد بسیار فرستنده‎های دخیل، سطح پیچیدگی واقعا بالا است. گرچه، به واسطه‎ی برپایی سطح عالی از ارتباطات که فناوری در آن دخیل است، تمامی افراد یا سازمان‎هایی که در ارائه‎ی این خدمات نقش دارند هم‎چنان قادر به فراهم‎سازی تجربه‎ای عالی، حتی در زمانی که چنین سطح بالایی از تقاضا وجود دارد، هستند.

از آن‎جایی‎که مشکلات فنی همیشه در جایی از مسیر وجود دارند، وجود نرم‎افزاری که عملکرد را بررسی می‎کند الزامی است، تا دقیقا محل مشکلات مشخص و قبل از این‎که طرفداران تحت‎تاثیر آن‎ها قرار گیرند، برطرف شوند. در رابطه با مسابقات یورو، از مرکز پخش بین‎المللی بزرگ کشور فرانسه در قلب این تورنمنت، تا تیم‎های شخص ثالث آی‎تی که مسئول ارائه‎ی محتویات هستند، نیاز به یک سطح عالی از درک عملکرد به منظور حفظ این روند برای یوفا و فرستنده‎های دخیل، وجود خواهد داشت.

به همراه استریم‎کردن، هم‎چنین مجموعه‎ی گسترده‎ای از اپلیکیشن‎های تجاری به چشم می‎خورد که برای این تورنمنت به وجود آمده‎اند. به عنوان مثال، در اختیار مهمانان در مسابقات اپلیکیشنی قرار می‎گیرد که اطلاعاتی در رابطه با زمان مسابقه و خدمات در اختیارشان می‎‎گذارد، از طرف دیگر به داوطلبان و کارکنان اپلیکیشن‎هایی به منظور دریافت دستورها و مدیریت لیست‎ها داده شده است. هم‎چنین اپلیکیشن‎های خاصی به چشم می‎خورد که به منظور جمع‎آوری داده‎ها، مسائل مربوط به بلیط، حمل و نقل و جا دادن تماشگران و ایجاد یک مجموعه‎ی عظیم نرم‎افزاری برای کارهایی که باید رسیدگی شود، به وجود آورده شده‎اند. این مسابقات، نمونه‎ی عالی از تورنمنتی است که تغییر شکل دیجیتالی داشته و به طور کامل استفاده از گوشی‎های هوشمند را برای بالا بردن میزان بهره‎وری، پذیرا شده است. به همراه معرفی این اپلیکیشن‎ها، مهم است که مطمئن شوید آن‎ها به خوبی کار هم می‎کنند.

چون بعضی اوقات میزان سطح تقاضا بسیار بالا است، یوفا یک مرکز فرماندهی آی‎تی مخصوص مدیریت جنبه‎ها‎ی فناوری این مسابقات برپا کرده، به نحوی که تیمی از متخصصان آی‎پی در آن منتظر و آماده هستند تا با هرگونه مشکل به وجود آمده برخورد کنند. با وجود تیم‎های عملکردی و توسعه‎ای که عملا در کنار هم قرار دارند، هر مشکلی که بروز کند، بدون نیاز به تماس‎های تلفنی به اداره‎ها یا مناطق زمانی مختلف، به سرعت شناسایی و رسیدگی می‎شود. برای رویدادهایی خارج از فوتبال که با چنین سطح بالایی از تقاضا روبرو می‎شوند، مثال برجسته در این زمینه خرده‎فروشان روز جمعه‎ی سیاه است، ایجاد یک مرکز فرماندهی همانند با این، می‎تواند عملکرد بهینه را حفظ کند.

با توجه به این‎که اپلیکیشن‎ها نقش روز به روز مهمی تقریبا در تمامی جنبه‎های تجارت ایفا می‎کنند، محتاط بودن به منظور جلوگیری از، از کار افتادگی و در اختیار داشتن متخصصین بر حق که اگر مشکلات رخ دهند به آن‎ها رسیدگی کنند، امری الزامی است.

به همراه وظیفه‎ی عظیم پخش این بازی‎ها، یورو 2016 هم‎چنین یک رویداد عظیم دیجیتالی با پیچیدگی بسیار است. گرچه، حتی برای صنایع دیگری نظیر خرده‎فروشی، این مسیری است که فناوری در حال پیش رفتن به سمت آن است، چون انتظارات مشتری در حال تغییر به سمت چندین کانال فروش است. به شیوه‎های بسیاری، این تورنمنت به عنوان محکی از چیزی عمل می‎کند که زمان فراهم‎سازی خدمات در زمان آنی می‎توان به آن دست یافت. یورو 2016 علاوه بر این‎که محلی به شمار می‎روند که چندین تیم حداقل خود را در آن مطرح می‎کنند، موفقیتی عظیم از دیدگاه فناوری است، چون ایده‎هایی در جهت بهبود و پیشرفت در اختیار کسب و کارها و فعالیت‎های تجاری مختلف می‎گذارد.

تیم‎های فناوری صنایع مختلف با نگاه به خدمات دیجیتالی ارائه شده در این تورنمنت و فکر کردن در رابطه با شیوه‎هایی که می‎توانند در حوزه‎های فعالیتی خود آن‎ها را به کار بگیرند، قادر به این خواهند بود که به ایده‎هایی برای رهایی از مرحله‎ی رکود و فراپاشی دست یابند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال