چرا خدمه ناسا قرار است تنها به اطراف ماه سفر کنند و به سطح آن قدم نمی گذارند؟

ناسا در آرتمیس ۲ پس از ۵۰ سال انسان را به ماه می فرستد ناسا در پرواز آرتمیس ۲ که در نوامبر ۲۰۲۴ انجام خواهد شد، چهار خدمه را برای بازدید و بررسی دور ماه به فضا می فرستد. این پرواز تست مانند پس از پایان دوباره به زمین باز میگردد. به گزارش سرویس اخبار […]

ناسا در آرتمیس ۲ پس از ۵۰ سال انسان را به ماه می فرستد

ناسا در پرواز آرتمیس ۲ که در نوامبر ۲۰۲۴ انجام خواهد شد، چهار خدمه را برای بازدید و بررسی دور ماه به فضا می فرستد. این پرواز تست مانند پس از پایان دوباره به زمین باز میگردد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا پیش از این برنامه های بسیاری را برای ارسال انسان به ماه طی مأموریت های آپولو انجام داده است. پس چرا این ماموریت در مدار ماه یا روی سطح آن انجام نمیشود. پاسخ این سوال مشخص است. ناسا طی این ماموریت قصد دارد طیف گسترده ای از تکنولوژی های جدید خود را تست کند. بسیاری از این تکنولوژی ها تاکنون در یک پرواز فضایی واقعی مورد آزمایش قرار نگرفته اند. به همین دلیل ناسا قصد دارد در این ماموریت داده هایی را برای انجام ماموریت بعدی جمع آوری کند. بنابراین پرواز به دور ماه می تواند بهترین و امن ترین آزمایش برای تست تجهیزات و همچنین اولین پرواز خدمه ها باشد.

بطور کلی آرتمیس ۲ شباهت زیادی به آرتمیس ۱ دارد. زیرا در این پرواز نیز اوریون بهمراه سیستم پرتاب موشک مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. البته در این ماموریت خدمه های پرواز نیز حضور دارند و طی آن برخی سیستم های مربوط به فضانوردان مانند ارتباطات و کنترل پرواز و همچنین دیگر سیستمهای انسان محور مورد بررسی قرار خواهند گرفت. مایک سارافین، مدیر مأموریت آرتمیس ۲ ناسا در این مورد می گوید: در این ماموریت سیستم های حیاتی اوریون برای حفظ فضانوردان در ماموریت های بعدی طولانی تر بررسی خواهد شد. بدین ترتیب عملیات ضروری برای موفقیت آرتمیس ۳ توسط خدمه انجام میگیرد.

سطح تابش محیط فضایی عمیق در اطراف ماه بسیار شدیدتر از مدار پایین زمین و جایی که ایستگاه فضایی قرار دارد، است. به همین دلیل ناسا باید توانایی اوریون در حفظ سلامت فضانوردان در طول ماموریت را بررسی کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال