چرا شیائومی بزرگترین کابوس اپل در کشورهای در حال توسعه است؟

هنگامی که اپل iOS 9 را به صورت رسمی منتشر کند، سرویس جدید این کمپانی که نشان دادن اطلاعات حمل و نقل در نقشه‌های آیفون می‌باشد تنها برای ده کشور در سرتاسر جهان به جز چین فعال خواهد بود. این در حالیست که کاربران چینی آیفون در 300 منطقه از این کشور می‌توانند این سرویس […]

هنگامی که اپل iOS 9 را به صورت رسمی منتشر کند، سرویس جدید این کمپانی که نشان دادن اطلاعات حمل و نقل در نقشه‌های آیفون می‌باشد تنها برای ده کشور در سرتاسر جهان به جز چین فعال خواهد بود. این در حالیست که کاربران چینی آیفون در 300 منطقه از این کشور می‌توانند این سرویس را به محض ارائه شدن استفاده کنند.

این تنها یکی از دلیل‌هایی می‌باشد که می‌توان بر اهمیت کشور چین برای اپل نام برد. حتی تیم کوک نیز در گذشته اعلام کرده بود که باید هدف اصلی خود را به زودی بازار چین قرار دهند. اما اگر او بخواهد فروش خوبی را در چین داشته باشد طبیعتا کمپانی‌های زیادی رقیب وی خواهند بود. می‌توان مهم‌ترین این کمپانی‌ها را کمپانی شیائومی دانست.

شیائومی برای اولین بار در سپتامبر 2011 اولین گوشی هوشمند خود را معرفی کرد. این کمپانی که توسط Lei Jun بنیان شده و در شهر پکن چین نیز دفتر اصلی خود را راه انداخته بعد از اپل و سامسونگ تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین برند‌های جهانی در زمینه‌ی فروش گوشی‌های هوشمند شده است. تمامی 64 میلیون گوشی هوشمندی که شیائومی تاکنون عرضه کرده همگی در بازار چین به فروش رفته است و هنوز دیگر مناطق به طور کامل نتوانستند از این کمپانی سودی ببرند.

چرا شیائومی بزرگترین کابوس اپل در کشورهای در حال توسعه است؟

در غرب اوضاع کمی متفاوت است، به طوریکه بسیاری شیائومی را متهم به تقلید از اپل کرده‌اند. در واقع به گفته‌ی کاربران غربی، شیائومی از اپل تقلید می‌کند و سعی دارد با ارائه‌ی سخت افزاری نامناسب و جنس بدنه‌ای ضعیف گوشی های ارزان قیمتی را با تبلیغات فراوان عرضه کند.

اما شیائومی با عملکرد خود خلاف این حرف را اثبات کرده است. گوشی‌های سری Mi شیائومی با سخت افزاری کاملا مناسب و قیمتی بسیار ایده‌آل توانسته‌اند پاسخگوی کسانی که قدرت خرید زیادی را ندارند، باشند. شیائومی با استفاده از سیستم عامل گوگل و اضافه کردن چیپست‌های پرسرعت و نمایشگر‌های قدرت‌مند گوشی‌های بسیار مناسبی را تاکنون ارائه داده است. این شرکت گوشی‌های خود را معمولا با تخفیف‌های مناسبی در چین به فروش رسانده و هر هفته نیز به روز رسانی‌های مختلفی با توجه به نظر و فیدبک کاربران منتشر می‌کند که باعث شده به هر چه روان‌تر اجرا شدن برنامه‌ها در گوشی کمک بسزایی کند. حال این کمپانی قصد دارد قدم‌های خود را فراتر از گوشی‌های هوشمند بردارد و به سراغ تولید و ساخت تلوزیون‌های 4K نیز برود.

چرا شیائومی بزرگترین کابوس اپل در کشورهای در حال توسعه است؟

اقدامات شیائومی هیچ کدام فعلا نتوانسته مانع از پیشرفت اپل در چین شود. اپل با توجه به نام و برند معتبری که دارد به خوبی می‌تواند با قیمت‌های بسیار بالا و البته منصفانه گوشی‌های هوشمند خود را در این کشور به فروش برساند. کافیست نگاهی به آمار ارائه شده بیندازیم. در شش ماه گذشته تعداد گوشی‌های فروش رفته توسط اپل در چین از شیائومی بیشتر بوده است.

شاید بهتر باشد شیائومی فراتز از کشور چین نیز محصولات خود را ارائه کند که تا حدودی نیز این کار را آغاز کرده است. شیائومی در جدیدترین اقدام خود دست به فروش هدفون‌های خود در کشور آمریکا و قاره‌ی اروپا زده است. شاید اگر شیائومی بخواهد گوشی‌های ارزان قیمت خود را در آمریکا عرضه کند نتواند به موفقیت زیادی برسد. در ابتدا اپل در آمریکا از محبوبیت فوق العاده‌ای برخوردار است؛ سپس بیشتر مردم آمریکا با قیمت‌های گوشی‌های اپل مشکلی ندارند و توانایی خرید آن‌ها را دارند بنابراین نیازی به گوشی ارزان‌ قیمت‌تری فعلا دیده نمی‌شود.

چرا شیائومی بزرگترین کابوس اپل در کشورهای در حال توسعه است؟

شاید بتوان بهترین مقصد شیائومی را  کشور هند دانست. همانطور که می‌دانید شیائومی گوشی Mi4 را در هند تولید می‌کند تا قیمت فروش آن نیز در هند کمتر شود. همچنین در هند تعداد فروش آیفون‌های اپل بسیار کمتر از چین و آمریکا می‌باشد. برزیل نیز می‌تواند یکی دیگر از مقاصد شیائومی باشد. در ماه ژوئن شیائومی با به راه انداختن طوفانی از طریق گوشی 160 دلاری Redmi 2 در برزیل سر و صدای زیادی برپا کرد.

فعلا مشخص نیست که برنامه‌های‌ آینده‌ی شیائومی برای دیگر نقاط جهان و همچنین برنامه‌های اپل برای کشور چین چه می‌باشد. به نظر می‌رسد شیائومی هنوز کار زیادی را در پیش دارد تا بتواند اعتماد کاربرانی که از آیفون‌های اپل استفاده می‌کنند را جلب کند هر چند کار بسیار سختی را در پیش روی خود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال