ویکی پدیا روی استفاده از هوش مصنوعی فکر می کند

احتمال دارد ربات های گفتگو گر نیز در آینده جایگزین نویسندگان ویکی پدیا شوند. یکی از بنیانگذاران ویکی پدیا می گوید در آینده ممکن است ربات های هوش مصنوعی با تولید اطلاعات بتوانند شکاف‌های موجود در این دایره المعارف را برطرف کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حوزه هوش مصنوعی و ربات […]

احتمال دارد ربات های گفتگو گر نیز در آینده جایگزین نویسندگان ویکی پدیا شوند. یکی از بنیانگذاران ویکی پدیا می گوید در آینده ممکن است ربات های هوش مصنوعی با تولید اطلاعات بتوانند شکاف‌های موجود در این دایره المعارف را برطرف کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حوزه هوش مصنوعی و ربات های گفتگوگر تولید شده در این بخش باعث تحول دنیای فناوری شده اند. ربات توسعه یافته توسط شرکت OpenAI رهبران بازار فناوری مانند گوگل و مایکروسافت را مجبور کرد تا نسخه‌ای از چت بات های خود را برای کاربران منتشر کنند. این نسخه ها با سرمایه گذاری های چند میلیارد دلاری توسعه یافتند.

ربات های هوش مصنوعی می توانند به کاربران در کارهایی مانند نوشتن، ترجمه، کد نویسی و یا تعاملات مبتنی بر پرسش و پاسخ کمک کنند. یکی از بنیانگذاران ویکی پدیا نیز معتقد است در آینده اپلیکیشن های هوش مصنوعی می توانند با تولید محتوای آنلاین به صورت انبوه به جای نویسندگان ویکی پدیا فعالیت کنند.

با وجود اشتباهات جدی در استفاده از چت جی پی تی بنیانگذار ویکی پدیا نیز مجبور است تا در مورد استفاده از هوش مصنوعی در بزرگترین و پرخواننده ترین مرجع دایره المعارف تجدید نظر کند. ولز در یک مصاحبه اعلام کرد چالش‌های این فناوری مانند توهم و مطالب دروغین مربوط به این ربات را بررسی کرده و نظر خود را در مورد چگونگی استفاده از این منبع آنلاین در جهان بیان کرد. ولز معتقد است در حال حاضر مدل های موجود چندان مناسب نبوده اما با توجه به وجود پتانسیل زیاد در آینده می توانند پیشرفت هایی داشته باشند. از مهمترین موارد استفاده اولیه از این هوش مصنوعی مقایسه مقاله ها و جستجوی موارد متناقض است. به گفته ولز این هوش مصنوعی می‌تواند برای شناسایی مطالبی که داوطلبان انسانی ویکی پدیا به آن نیاز دارند مورد استفاده قرار بگیرد.