ناسا موفق به بازگرداندن نمونه های مریخی خواهد شد یا خیر؟

احتمال دارد ناسا نتواند نمونه های مریخی را به زمین بازگرداند. زیرا مجلس سنای آمریکا اخیرا تلاش هایی را برای کاهش بودجه این آژانس فضایی انجام داده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا در پی نگرانی های ایجاد شده بابت کاهش بودجه های مالی در زمینه بازگرداندن نمونه های مریخی با […]

احتمال دارد ناسا نتواند نمونه های مریخی را به زمین بازگرداند. زیرا مجلس سنای آمریکا اخیرا تلاش هایی را برای کاهش بودجه این آژانس فضایی انجام داده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا در پی نگرانی های ایجاد شده بابت کاهش بودجه های مالی در زمینه بازگرداندن نمونه های مریخی با مشکل مواجه شده است. طبق گزارش های اخیر سنای آمریکا تنها نیمی از بودجه درخواستی این آژانس را تائید کرده و در مورد افزایش این بودجه نگرانی هایی را ابزار کرده است.

ناسا برای بازیابی نمونه های جمع آوری شده توسط استقامت طرح بلندپروازانه ای دارد. در این برنامه قرار است ناوگانی از فضاپیماهای رباتیک و خودکار را به کار گیرد. در ابتدا میزان بودجه درخواستی ناسا برای سال ۲۰۲۴ ۹۴۹ میلیون دلار بود اکنون مجلس سنا تنها ۳۰۰ میلیون دلار از آن را پیشنهاد کرده و بخش اعظم آن کاهش یافته است. طبق گزارش‌های منتشر شده در صورتی که ناسا هزینه کلی این ماموریت را به ۵.۳ میلیارد دلار برساند می‌تواند تخصیص ۳۰۰ میلیون دلاری را لغو کند.

این کنگره اعلام کرد ناسا تاکنون ۱.۷۳۹ میلیارد دلار برای این ماموریت هزینه کرده است. از طرفی ممکن است زمان پرتاب به بیش از سال ۲۰۲۸ منتقل این بودجه بسیار زیاد می‌تواند روی دیگر ماموریت‌های ناسا نیز اثر منفی داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال