توربین های بادی اثرات مخرب تغییرات آب و هوایی را کاهش می دهد

تحقیقات جدید نشان می دهد پایه های توربین های شناور در آب می توانند اثرات مخرب تغییرات آب و هوایی را در برخی از دریاها کاهش دهد. اما چگونه توربین های بادی می توانند با افزایش کیفیت آب حمایت از بقای موجودات دریایی را به دنبال داشته باشند؟ به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

تحقیقات جدید نشان می دهد پایه های توربین های شناور در آب می توانند اثرات مخرب تغییرات آب و هوایی را در برخی از دریاها کاهش دهد. اما چگونه توربین های بادی می توانند با افزایش کیفیت آب حمایت از بقای موجودات دریایی را به دنبال داشته باشند؟

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر با افزایش تقاضا برای انرژی های تجدید پذیر توسعه دوربین های بادی شناور نیز افزایش پیدا کرده است. به طوری که اکنون بیشتر مناطق فلات قاره بریتانیا نیز برای توسعه این فناوری های جدید استفاده می شود. از طرفی دریا های فصلی نیز از نظر بیولوژیکی با وجود پوشش کم عمق اقیانوس حاوی ۱۰ تا ۳۰ درصد از حیات در شبکه غذایی را شامل می شوند.

 در این دریاها در فصل های مختلف شاهد تغییر طبقه بندی آب هستیم به طوری که آب در طول زمستان مخلوط شده اما در بهار به صورت چند لایه و آب سرد در زیر قرار می گیرد. طبقه بندی در بهار باعث افزایش حیات دریایی خواهد شد. آب های سطحی گرم با خود فیتوپلانکتونها را که همان پایه زنجیره غذایی هستند همراه دارند و بدین ترتیب بقای ماهی ها، پرندگان دریایی و نهنگ ها تامین خواهد شد. نیاز است این مواد مغذی در اثر جزر و مد و امواج تحریک شوند. علاوه بر آن این تلاطم اکسیژن را به لایه های تاریک و عمیق تر رسانده و به پوسیدن موجودات مرده کمک می کند. این موجودات قرار است دوباره به مواد مغذی مفید تبدیل شوند.

 در اثر تغییرات آب و هوایی لایه بندی و طبقه بندی آب دچار تغییر شده و قبل از چرخه زندگی حیوانات کار خود را آغاز می‌کند. این تغییرات زمانی در نهایت کاهش حفظ اکوسیستم دریایی را به دنبال دارد. در این جاست که توربین های بادی می توانند به عنوان یک منبع جدید ایجاد تلاطم به کار روند. به طوری که موج های ایجاد شده از کنار پایه های توربین شناور مخلوط کردن لایه های گرم و سرد را دو برابر خواهد کرد. این مورد در نهایت به عرضه مواد مغذی به لایه های سطحی و رسیدن اکسیژن به آب‌های لایه های پایین تر کمک میکند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال