Windows 10 معرفی شد: قابلیت به اشتراک گذاشتن برنامه ها بین کامپیوتر های شخصی و تلفن های همراه هوشمند!

شرکت مایکروسافت در پی یک پارچه کردن سیستم عامل ویندوز 10، برای دستگاه های بزرگ (بزرگتر از از 8 اینچ) و دستگاه های کوچک (تلفن های همراه و تبلت ها) می باشد. این طراحی بدین معنی نیست که شما میتوانید نرم افزار های رایانه های رو میزی رو به همان صورت و به اندازه بزرگ در تلفن […]

شرکت مایکروسافت در پی یک پارچه کردن سیستم عامل ویندوز 10، برای دستگاه های بزرگ (بزرگتر از از 8 اینچ) و دستگاه های کوچک (تلفن های همراه و تبلت ها) می باشد. این طراحی بدین معنی نیست که شما میتوانید نرم افزار های رایانه های رو میزی رو به همان صورت و به اندازه بزرگ در تلفن های همراه داشته باشد! اما شاخصه های اصلی چه در کاربرد نرم افزار چه در ظاهر نرم افزار طوری طراحی خواهند شد که شما متوجه یکسان سازی بین دستگاه ها، خواهید شد.

توسعه دهندگان، خواهند توانست برنامه های خود را طوری توسعه دهند که قابل اجرا برروی کامپیوتر های رومیزی و تلفن های همراه و حتی دستگاه های Xbox باشند! همچنین این شرکت نوید ارائه ی نسخه ی جدیدی از برنامه ی آفیس را برای تلفن های همراه داده است که تمامی امکانات نسخه ی کامپیوتر های رومیزی این نرم افزار را دارا است. (این نرم افزار هنوز در حال توسعه می باشد.)

صفحه ی اصلی ویندوز 10 برای تلفن همراه، دست نخورده باقی مانده است، اما منوی تنظیمات و مرکز اعلانات، طراحی مشابه طراحی نسخه ی رومیزی ویندوز را خواهند داشت!

برنامه ی “People” در مرکز تلفن همراه شما، شما را برای ارتباط با دوستان و آشنایانتان همراهی خواهد کرد. این برنامه به شما امکان ایجاد تماس و فرستادن پیغام به دوستان و آشنایانتان را فراهم میکند.

gsmarena_002 (2)

صحبت از ویندوز 10، با مجموعه ای غنی از ابزار های آفیس (Word, Excel, PowerPoint) همراه است. این نرم افزارها تمامی قابلیت های نسخه ی رومیزی این نرم افزار ها را به همراه خواهند داشت.

هم اکنون، فرستادن پیغام ها، به صورت هر چه بیشتر یک پارچه شده است و برنامه ی پیش فرض پیغام ها در این سیستم عامل می تواند تمامی نرم افزار های فرستادن پیغام به وسیله ی ایترنت، مانند اسکایپ را یکجا گرد هم آورد، بنابراین تمامی پیغام ها از تمامی نرم افزار های حمایت شده توسط نرم افزار پیام رسان، در یکجا جمع خواهند شد!

کیبرد مجازی در ویندوز 10 برای تلفن همراه، قابلیت جابه جایی خواهد داشت، البته این قابلیت برای تلفن های با صفحه نمایش بزرگ (فبلت ها) خواهد بود.

gsmarena_003

نرم افزار “نقشه ها” (Maps) با دستیار صوتی کورتانا ادغام خواهد شد و استفاده از آن بسیار ساده تر از گذشته خواهد بود. همچنین این نرم افزار هم در راستای یک پارچه سازی با نرم افزار های رایانه های رومیزی قرار دارد، بنابراین شما می توانید یک مسیر را در رایانه ی خود در این نرم افزرا مشخص کنید و آن را به تلفن همراه خود ارسال کنید!

برنامه ی “عکس ها” (Photos) یک برنامه ی یک پارچه شده ی دیگر می باشد. این برنامه با شبکه ی ابری شرکت مایکروسافت “OneDrive” ادغام شده است. بدین ترتیب می توانید عکس های خود را در فضای ابری ذخیره کنید و در هر مکان و با هر دستگاهی با استفاده از اینترنت، به عکس های خود دسترسی داشته باشید. این برنامه قابلیت های زیادی از جمله حذف عکس های تکراری را دارا می باشد.

با توجه به این که، ویندوز 10 برای تلفن همراه، بر روی لومیا 1520 به نمایش عموم گذاشته شد، بنابراین میتوان تایید کرد که این تلفن هوشمند، ویندوز 10 را دریافت خواهد کرد. هنوز اطلاعاتی راجب ارتقا سایر تلفن های هوشمند به ویندوز 10، به بیرون درز نکرده است.

اولین نسخه ی ویندوز 10 برای تلفن همراه، برای اعضای برنامه ی پیش نمایش این سیستم عامل، فوریه ی سال جاری منتشر خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال