تعداد کاربران فعال ماهیانه ویندوز 10 به 150 میلیون عدد رسید

شهریورماه سال گذشته، تعداد دستگاه‎های فعالی که ویندوز 10 را نصب کرده‎ بودند به بیش از 400 میلیون رسیده بود. روز گذشته مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا اعلام کرد که این سیستم‎عامل حال ماهیانه بیش از 500 میلیون کاربر فعال دارد. به عبارت دیگر، این رقم تعداد دستگاه‎هایی را نشان می‎دهد که روی آن‎ها در طول […]

شهریورماه سال گذشته، تعداد دستگاه‎های فعالی که ویندوز 10 را نصب کرده‎ بودند به بیش از 400 میلیون رسیده بود. روز گذشته مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا اعلام کرد که این سیستم‎عامل حال ماهیانه بیش از 500 میلیون کاربر فعال دارد. به عبارت دیگر، این رقم تعداد دستگاه‎هایی را نشان می‎دهد که روی آن‎ها در طول ماه گذشته حداقل یک‎ مرتبه از ویندوز 10 استفاده شده است.

میزان رشد استفاده از ویندوز 10 پس از به پایان یافتن مدت زمان به‎روزرسانی رایگان این سیستم‎عامل آهسته شد و در نتیجه مایکروسافت در انتظارات خود برای رسیدن به آمار 1 میلیارد دستگاه، تجدیدنظر کرد. با آن‎که در ابتدا گفته شده بود این اتفاق سال دیگر رخ خواهد داد، حال این شرکت ادعا می‎کند پس از سال 2018 به این رقم دست پیدا می‎کند.

کورتانا، محصول این شرکت که وارد حوزه‎ی رقابتی دستیارهای هوشمند شده است، ماهیانه بیش از 140 میلیون کاربر فعال دارد. علاوه بر این، توسعه‎دهندگان شخص‎ثالث حال می‎توانند از پیش‎نمایش عمومی کیت مهارت‎های کورتانا که به تازگی عرضه شده است، در اپلیکیشن‎های خود استفاده کنند.

این کیت همانند با یک کیت توسعه‎ی نرم‎افزاری (SDK) اما برای کورتانا است. بنابراین به صورت تئوری هر توسعه‎دهنده‎ای قادر به ایجاد یک “مهارت” جدید در کورتانا خواهد بود و عملکرد آن در بین دستگاه‎ها و سیستم‎عامل‎هایی دیده می‎شود که کورتانا در آن‎ها به کار گرفته می‎شود یعنی ویندوز 10، iOS، اندروید و محصولات مستقل جدید مجهز به کورتانا همانند با اسپیکرهای هوشمند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال