ویندوز 10 تاکنون 100 میلیون دفعه نصب شده است

نسل جدید سیستم‌عامل ویندوز که دو ماه پیش عرضه شد، با استقبال بسیار خوبی از سوی کاربران روبه‌رو شده و طبق آمار، تعداد افرادی که ویندوز 10 را بر روی سیستم خود نصب کرده‌اند، بسیار بیشتر از ویندوز 8 و 8.1 بوده است. حال، گزارشی جدید منتشر شده که نشان می‌دهد تعداد دفعاتی که ویندوز […]

نسل جدید سیستم‌عامل ویندوز که دو ماه پیش عرضه شد، با استقبال بسیار خوبی از سوی کاربران روبه‌رو شده و طبق آمار، تعداد افرادی که ویندوز 10 را بر روی سیستم خود نصب کرده‌اند، بسیار بیشتر از ویندوز 8 و 8.1 بوده است. حال، گزارشی جدید منتشر شده که نشان می‌دهد تعداد دفعاتی که ویندوز 10 بر روی سیستم‌های کاربران نصب شده، 100 میلیون بار بوده و مایکروسافت توانسته به چنین رقمی در عرض دو ماه دسترسی پیدا کند.

هدف اصلی مایکروسافت، رسیدن به عدد 1 میلیارد است! بلکه این غول نرم‌افزاری تمام تلاش خود را دارد تا بتواند ویندوز 10 را ظرف سه سال آینده، بر روی سیستم بیش از 1 میلیارد کاربر مشاهده نماید و برای آن نیز برنامه‌های زیادی دارد. یک از دلایل اصلی موفقیت مایکروسافت در این زمینه، سادگی در دانلود، نصب و ارتقاء این سیستم‌عامل است چرا که نه‌تنها نصب این ویندوز کاری بسیار ساده برای تعداد زیادی از کاربران بوده بلکه ویندوز 10 برای افرادی که ویندوز 7، 8 و 8.1 را به صورت قانونی تهیه کرده بودند، به‌صورت کاملاً رایگان عرضه شد. حتی بسیاری از افرادی که از نسخه‌های غیرقانونی این سیستم‌عامل استفاده می‌کردند، با عرضه شدن ویندوز 10، به خرید لایسنس آن روی آورده‌اند و شکی نیست که بخش زیادی از همین 100 میلیون را این افراد تشکیل می‌دهند.

از طرفی، بسیاری از گیمرها نیز مشتاق بودند تا با به‌روزرسانی ویندوز خود، از ویژگی‌های جدید DirectX 12 (که پیش‌تر در مقاله‌ای به‌صورت کامل شما را با آن آشنا ساختیم) بهره ببرند. هرچند هنوز هیچ عنوانی با پشتیبانی از DX12 تولید نشده و اولین بازی که قرار است به‌صورت کامل از ویژگی‌های نرم‌افزاری دایرکت‌ایکس 12 پشتیبانی نماید، بازی Deus EX: Mankind است که قرار است اوایل سال 2016 وارد بازار شود، اما باید توجه داشت که نسخه‌های قبلی از سیستم‌عامل ویندوز، از هیچ‌کدام از قابلیت‌های نرم‌افزاری این تکنولوژی پشتیبانی نمی‌نمایند.

باید توجه داشت که هنوز Windows 10 Mobile و همچنین ویندوز 10 برای Xbox One عرضه نشده‌اند و حتی بسیاری از کاربران سیستم‌عامل ویندوز نیز منتظر پس دادن امتحان ویندوز 10 هستند تا سیستم‌عامل خود را ارتقاء دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال