طبق چارت استیم، ویندوز 10 محبوب‌ترین سیستم‌عامل میان کاربران می‌باشد

طبق جدیدترین اطلاعاتی که توسط استیم منتشر شده، ویندوز 10 محبوب‌ترین سیستم‌عامل در میان گیمرها بوده و این موضوع نیز نتیجه‌ی بررسی پرسش‌نامه‌هایی می‌باشد که استیم در ماه مارس در اختیار کاربران قرار داده است. اینطور که مشخص شده، نسخه‌ی 64 بیتی از سیستم‌عامل ویندوز 10 بر روی سیستم 36.97 درصد از کاربران نصب شده […]

طبق جدیدترین اطلاعاتی که توسط استیم منتشر شده، ویندوز 10 محبوب‌ترین سیستم‌عامل در میان گیمرها بوده و این موضوع نیز نتیجه‌ی بررسی پرسش‌نامه‌هایی می‌باشد که استیم در ماه مارس در اختیار کاربران قرار داده است.

اینطور که مشخص شده، نسخه‌ی 64 بیتی از سیستم‌عامل ویندوز 10 بر روی سیستم 36.97 درصد از کاربران نصب شده که افزایش آن نسبت به ماه فوریه 2.96 درصد بوده و حالا ویندوز 10 موفق شده جای نسخه‌ی 64 بیتی از ویندوز 7 در سیستم کاربران را با سهم 32.99 درصدی که دارد، در اختیار بگیرد. البته اگر بخواهیم ترکیبی از نسخه‌های 32 و 64 بیتی از ویندوز 7 را در نظر بگیریم، این سیستم‌عامل با داشتن سهم 39.96 درصدی در مقابل مجموع نسخه‌های 32 و 64 بیتی ویندوز 10 با سهم 38.28 درصدی، پیروز است.

تاثیر به‌روزرسانی مایکروسافت که در ماه فوریه آن را برای ویندوز 10 عرضه کرده و نصب کردن آن را به همه‌ی کاربران توصیه کرد نیز بر روی این آمار بسیار زیاد است. دلیل این موضوع نیز چیزی نیست جز فعال کردن به‌روزرسانی خودکار ویندوزهای 7 و 8 به ویندوز 10، موضوعی که حتما از آن اطلاع داشته و اخبار مربوط به آن را از طریق همین رسانه دنبال کرده‌اید.

از طرف دیگر، گیمرها ویندوز 10 را باید به خاطر وجود تکنولوژی‌هایی همچون DirectX 12 باید نصب کنند. عملکرد آخرین نسل از تکنولوژی گرافیکی مایکروسافت که تنها در ویندوز 10 فعال خواهد بود، سبب شده تا بسیاری از کاربران بخواهند برای بالاتر رفتن بازده کارت گرافیک دستگاه خود، به استفاده از این سیستم‌عامل روی آورند. هر چند در حال حاضر، تنها عنوان Ashes of the Singularity و Hitman 2016 با پشتیبانی از این تکنولوژی گرافیکی عرضه شده و مهندسین Square Enix نیز آپدیتی برای ارتقاء دادن گرافیک بازی Rise of the Tomb Raider عرضه کردند و هنوز عناوین زیادی نیستند که بخواهند از این تکنولوژی پشتیبانی نمایند. عنوان Gears of War: Ultimate Edition که هنوز عرضه نشده نیز قرار است از DX 12 پشتیبانی نماید. به هر صورت فعلا در ابتدای راه هستیم و شاید عناوین زیاید نباشند که بخواهند از این تکنولوژی گرافیکی پشتیبانی کنند. اما با گذشت زمان و عرضه شدن عناوین جدیدتر و بزرگ‌تر، در نهایت گیمرها اگر به دنبال گرافیک بالاتر باشند، مجبور به استفاده از ویندوز 10 خواهند بود.

شاید فعلا کاربران نیازی به استفاده از ویندوز 10 نداشته باشند، اما در آینده و با عرضه شدن دیگر عناوین بزرگ، احتمالا باید شاهد افزایش چشمگیر تعداد کاربران ویندوز 10 نسبت به ویندوز 7 باشیم. به این نکته نیز اشاره کنیم که در تست‌های انجام‌شده مشخص شده که ویندوز 10 عملکرد بهتری نسبت به ویندوز 7 داشته و برای اجرای بازی‌ها بهینه‌تر است. واقعا هیچ منبع مشخص و درستی در این مورد وجود ندارد که سیستم‌عامل ویندوز 7 بتواند عملکرد بهتری در زمینه اجرای بازی‌های رایانه‌ای داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال