ویندوز 10 حالا نزدیک به 13 درصد از سهام کامپیوترهای شخصی را در اختیار دارد

بر اساس جدیدترین گزارشی که توسط مرکز آمار و تحقیقاتی Net Market Share منتشر ساخته، ویندوز 10 در حال فراگیر شدن بوده و روزبه‌روز به کاربرانی که آن را بر روی کامپیوترهای خود نصب می‌کنند، افزوده می‌شود. اینطور که NMS اعلام کرده، حالا ویندوز 10 نزدیک به 13 درصد (به صورت دقیق 12.82 درصد) از سیستم‌عامل‌های […]

بر اساس جدیدترین گزارشی که توسط مرکز آمار و تحقیقاتی Net Market Share منتشر ساخته، ویندوز 10 در حال فراگیر شدن بوده و روزبه‌روز به کاربرانی که آن را بر روی کامپیوترهای خود نصب می‌کنند، افزوده می‌شود. اینطور که NMS اعلام کرده، حالا ویندوز 10 نزدیک به 13 درصد (به صورت دقیق 12.82 درصد) از سیستم‌عامل‌های کامپیوترهای شخصی را تشکیل می‌دهد.

آماری که پیشتر در این مورد منتشر شده بود نشان میداد که این سیستم‌عامل در ماه ژانویه سهمی به اندازه‌ی 11.85 درصد از کامپیوترها را در اختیار داشت و پیشرفتی که ویندوز 10 داشته، از محبوبیت بالای آن خبر می‌دهد. هر چند، آمار رشد استفاده‌ی کاربران از این سیستم‌عامل در حال کاهش بوده و هنوز مشخص نیست که در آینده چه بر سر تعداد کاربران ویندوز 10 خواهد آمد.

اما همانطور که احتمالا باید حدس زده باشید، ویندوز 7 به عنوان محبوب‌ترین سیستم‌عامل میان کاربران بوده و سهمی به اندازه‌ی 52.34 درصد را دارد. پس از آن ویندوز 10 محبوبیت بیشتری در میان کاربران داشته و رتبه‌ی سوم نیز به سیستم‌عامل قدیمی و منسوخ‌شده XP با سهم 11.24 درصدی رسیده است. ویندوز 8.1 نیز وضعیت چندان مناسبی نداشته و تنها 9.83 درصد از کاربران از این سیستم‌عامل استفاده می‌نمایند. کاربران کامپیوترهای اپل نیز ترجیح می‌دهند که بیشتر از سیستم‌عامل Mac OS X 10.11 استفاده نمایند و سهم آنان نیز از میان کاربران 3.72 درصد می‌باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال