ویندوز 10 دیگر اجازه به اشتراک‌گذاری پسورد وای‌فای را به شما نخواهد داد!

آیا قابلیت WiFi Sense ویندوز را به یاد می‌آورید؟‌ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سرویس این بود که به کاربران اجازه به اشتراک‌ گذاشتن پسورد وای‌فای را می‌داد. از این رو وقتی کاربری با یک شبکه وای‌فای امن مواجه می‌شد، به منظور اتصال سریع‌تر او به این شبکه، رمز‌ها و پسورد محافظت شده آن شبکه به […]

آیا قابلیت WiFi Sense ویندوز را به یاد می‌آورید؟‌ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سرویس این بود که به کاربران اجازه به اشتراک‌ گذاشتن پسورد وای‌فای را می‌داد. از این رو وقتی کاربری با یک شبکه وای‌فای امن مواجه می‌شد، به منظور اتصال سریع‌تر او به این شبکه، رمز‌ها و پسورد محافظت شده آن شبکه به این شکل انتقال می‌یافت. با این وجود متاسفانه بسیاری از کاربران علاقه‌مند به استفاده از این ویژگی و ایده جالب نبودند. شاید به این خاطر بود که شرکت مایکروسافت در آخرین پیش‌نمایش از سیستم عامل ویندوز 10، این قابلیت را از روی نسخه بروز شده آن حذف کرده است. البته بهتر است بدانید که هم اینک می‌توانید از این ویژگی در سیستم عامل ویندوز 10 خود استفاده نمایید اما بهتر است بدانید که برای این منظور تا زمان ارائه بروزرسانی جدید مایکروسافت برای ویندوز 10 (در قالب پروژه Anniversary Update) در تابستان امسال فرصت خواهید داشت.

البته بهتر است بدانید که ویژگی WiFi Sense به طور کامل از ویندوز 10 حذف نخواهد شد. در واقع زمانی که در یک مکان عمومی همانند کافی‌شاپ یا فرودگاه به یک شبکه وای‌فای امن برخورد کردید (با این شرط که افراد زیادی در حال استفاده از آن باشند)، به طور خودکار به آن متصل خواهید شد. در نهایت باید گفت که این ویژگی دارای معایب و مزیت‌های مخصوص به خود است. اما می‌توان در پایان به این نتیجه رسید که شرکت مایکروسافت در حالی که در تلاش است برنامه‌های اضافی و زائد و آن دسته از اپلیکیشن‌هایی که کاربران کمتر به آنها مراجعه می‌کنند را در بروزرسانی جدید ویندوز 10 حذف نماید، اما با اعمال این رویه، ویندوز 10 جدید، ویژگی‌های تقریبا کاربردی و مفید خود را نیز از دست داده و کم‌کم محبوبیت خود را به این شکل خواهد کاست.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال