قابلیت جدید ویندوز 10 کمک به صرفه‎جویی در مصرف باتری می‎کند

مایکروسافت روزگذشته اعلام کرد که در حال محک زدن قابلیت جدیدی در ویندوز 10 به اسم power throttling بوده که همان‎طور که اسم آن نشان می‎دهد هدف کمک در صرفه‎جویی در مصرف باتری در نوت‎بوک‎ها و تبلت‎های مجهز به سیستم‎عامل ویندوز 10 است. این قابلیت در آخرین بیلد پیش‎نمایش ویندوز 10 (16176) به محک گذاشته است. […]

مایکروسافت روزگذشته اعلام کرد که در حال محک زدن قابلیت جدیدی در ویندوز 10 به اسم power throttling بوده که همان‎طور که اسم آن نشان می‎دهد هدف کمک در صرفه‎جویی در مصرف باتری در نوت‎بوک‎ها و تبلت‎های مجهز به سیستم‎عامل ویندوز 10 است. این قابلیت در آخرین بیلد پیش‎نمایش ویندوز 10 (16176) به محک گذاشته است. به گفته‎ی این شرکت، این قابلیت باعث می‎شود تا 11 درصد در مصرف باتری صرفه‎جویی شود.

بسیاری از کاربران زمان استفاده از کامپیوترهای خود اپلیکیشن‎های متعددی در پس زمینه در حال اجرا دارند و این اپ‎‏ها در نوت‎بوک‎ها و تبلت‎ها می‎توانند حجم زیادی از باتری را مصرف کنند. Power throttling قابلیتی است که اپلیکیشن‎ها را در پس زمینه به شکل کارآمدتری اجرا خواهد کرد تا در مصرف باتری صرفه‎جویی شود.

زمانی که این قابلیت فعال و اپلیکیشن‎ها در پس‎زمینه فعال هستند، ویندوز پردازنده را در کارآمدترین حالت‎های عملکردی خود قرار می‎دهد تا مطمئن شود اعمال صورت گرفته در پس زمینه به حالت تعلیق در نمی‎آیند بلکه به حداقل‎ترین شکل ممکن باتری مصرف می‎کنند.

آزمایش‎های مایکروسافت نشان داده است که این قابلیت می‎توانند باعث صرفه‎جویی تا 11 درصد در مقدار انرژی پردازنده در شدیدترین حالت‎های استفاده شود. مایکروسافت قصد دارد این قابلیت را در آپدیت مهم بعدی ویندوز 10 که گفته می‎شود چند ماه دیگر عرضه خواهد شد، لحاظ کند.

البته اهالی ردموند اشاره می‎کنند که قابلیت Power throttling تنها در پردازنده‎هایی عمل خواهد کرد که فناوری Speed Shift اینتل را دارند که شامل پردازنده‎های نسل ششم و بعد از آن این شرکت می‎شود. مایکروسافت قصد دار طی چند ماه آینده پشتیبانی از این قابلیت را به دیگر پردازنده‎ها نیز توسعه بخشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال