تابستان زمان عرضه‌ی ویندوز 10: به Windows Hello سلام کنید!

امروز مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز 10، تابستان امسال در 190 کشور به 111 زبان مختلف، عرضه خواهد شد. این خبر توسط مدیر‌ ارشد بخش سیستم‌عامل مایکروسافت،Terry Myerson و در طی مراسم WinHEC که در کشور چین برگزار گشت، اعلام شد. با اینکه هنوز تاریخ دقیق عرضه‌ی این سیستم‌عامل محبوب توسط مایکروسافت اعلام نشده اما حالا می‌دانیم که […]

امروز مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز 10، تابستان امسال در 190 کشور به 111 زبان مختلف، عرضه خواهد شد. این خبر توسط مدیر‌ ارشد بخش سیستم‌عامل مایکروسافت،Terry Myerson و در طی مراسم WinHEC که در کشور چین برگزار گشت، اعلام شد.

با اینکه هنوز تاریخ دقیق عرضه‌ی این سیستم‌عامل محبوب توسط مایکروسافت اعلام نشده اما حالا می‌دانیم که تابستان، تمامی کاربران ویندوز از سراسر دنیا می‌توانند شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی جدید باشند.

مایکروسافت از موقیعت خود در همایش استفاده‌ی لازم را برد و اعلام نمود که حدود 1.5 میلیارد نفر در سراسر دنیا، از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند که البته چند صد میلیون از آنها، در کشور چین هستند. در طی این صحبت‌ها، Myerson از برخی از ویژگی‌های اختصاصی که برای بازار کشور چین در نظر گرفته شده، در کنار دستیار مجازی Cortana، رونمایی کرد.

اما یکی از ویژگی‌های جدید ویندوز 10 که تا کنون معرفی نشده بود، Windows Hello نام دارد و نوعی قابلیت امنیتی است که به وسیله‌ی آن، کاربران ویندوز باید برای باز کردن ویندوز 10 از اثر انگشت، اسکن چهره‌ و یا عنبیه‌ی چشم خود، استفاده کنند. چنین قابلیتی بر روی کاغذ، سیستمی فوق‌العاده به حساب آمده و پیشرفتی جدی و واقعی نسبت به ویندوز 8 می‌باشد چرا که تمام کاری که برای محافظت از حساب‌کاربری باید انجام می‌دادیم، وارد کردن کلمه‌ی عبور بود که آن هم ممکن بود فراموش شود، و به علت اینکه نمیشد آن را ذخیره کرد، کاری فوق‌العاده آزار دهنده بود، مخصوصا وقتی که نیاز داشته باشید این کار را چندین بار در روز انجام‎‌دهید.

ویندوز 10 یکی از بزرگترین عرضه‌ی سیستم‌عامل‌های تاریخ کمپانی مایکروسافت به حساب می‌آید و شاید یکی از سخت‌ترین‌ها نیز باشد. البته فراموش نکنید که ویندوز 10 در سال اول عرضه، به صورت کاملا رایگان برای دارندگان ویندوز 7، ویندوز 8 و ویندوز 8.1 عرضه می‌شود. در حال حاضر، نیمی از دارندگان کامپیوترهای شخصی، از ویندوز 7 استفاده می‌کنند و این ارتقاء رایگان، می‌تواند تشویقی برای این افراد باشد.

از سوی دیگر، مایکروسافت برنامه‌های زیادی برای کشور چین دارد. اینطور که مشخص شده، مایکروسافت همکاری استراتژیک را با شرکت‌های Lenovo، Tencent، Qihu 360 و Xiaomi آغاز کرده تا انجام عملیات بروزرسانی سیستم‌عامل ویندوز 10، به بهترین شکل ممکن انجام گیرد. در عرصه‌ی جهانی نیز مایکروسافت همکاری نزدیکی را با کمپانی‌های Raspberry Pi Foundation، Intel، Qualcomm و سایر شرکت‌های مطرح آغاز کرده تا علاوه بر گستردن ویندوز 10، این سیستم‌عامل را به دنیای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها نیز نزدیک سازد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال