ده ویژگی جدید ویندوز 10 که باید به سراغ آن‌ها رفت

در این که مایکروسافت توانسته نهایتا یک نسخه‌ی خوب دیگر از سیستم عامل خود را منتشر کند شکی نیست. ویندوز 10 با تمامی شایعاتی که پیرامون آن بود توانسته موفق باشد و بار دیگر ویندوزی محبوب را از مایکروسافت شاهد بوده‌ایم. همین که تمرکز اصلی ویندوز 10 بر خلاف ویندوز 8 بر روی دسکتاپ ویندوز […]

در این که مایکروسافت توانسته نهایتا یک نسخه‌ی خوب دیگر از سیستم عامل خود را منتشر کند شکی نیست. ویندوز 10 با تمامی شایعاتی که پیرامون آن بود توانسته موفق باشد و بار دیگر ویندوزی محبوب را از مایکروسافت شاهد بوده‌ایم. همین که تمرکز اصلی ویندوز 10 بر خلاف ویندوز 8 بر روی دسکتاپ ویندوز می‌باشد خود نکته‌ای مثبت است که هر کاربری باید این نسخه از ویندوز را نیز تجربه کند. به همین علت، ما ده ویژگی جدید ویندوز 10 را برای شما تهیه کرده‌ایم که در اولین فرصت باید به سراغ ان‌ها بروید.

منوی استارت

ده ویژگی جدید ویندوز 10 که باید به سراغ آن‌ها رفت

شاید هنگامی که مایکروسافت منوی استارت را از ویندوز 8 حذف کرد همان موقع برگ امضای نابودی ویندوز 8 را نیز امضا کرده بود. منوی استارت از محبوبیت فوق العاده‌ای نظیر ویندوز دوستان برخوردار است. حال ویندوز 10 دوباره شاهد منوی استارت می‌باشد البته با شکل و شمایلی جدید و مدرن. مایکروسافت سعی داشته تا منوی ورودی مستطیل و مربع شکل ویندوز 8 را در منوی استارت ویندوز 10 به کار گیرد. علاوه بر آن شما شاهد انیمیشن‌های مختلفی از نظیر آب و هوا در منوی استارت هستید که البته این قابلیت را می‌توان غیر فعال کرد. شک نکنید که هنگامی که برای اولین بار وارد ویندوز 10 می‌شوید اولین کار این است که باید به سراغ منوی استارت بروید. منوی استارت در ویندوز 10 قابلیت‌های زیادی را دارد. برای مثال شما می‌توانید این منو را به صورت فول اسکرین در بیاورید و ویندوز 10 را همانند ویندوز 8 کنید.

 

برنامه‌ها در قالب پنجره

ده ویژگی جدید ویندوز 10 که باید به سراغ آن‌ها رفت

تمامی برنامه‌های اجرا شده در وینوز 10 در قالب یک پنجره به نمایش در می‌آیند و بر خلاف ویندوز 8 تمامی صفحه را اشغال نمی‌کنند. بنابراین شما با نشانه گر موس خود می‌توانید به راحتی با تولبار برنامه کار کنید و سایز برنامه را به طور دلخواه تنظیم کنید. برای مثال برنامه‌ی Mail ، Calender و Photos در ویندوز 10 به راحتی هر چه تمام‌تر به اجرا در می‌آیند.

دستیار صوتی کورتونا

ده ویژگی جدید ویندوز 10 که باید به سراغ آن‌ها رفت

کورتونا برای اولین بار در ویندوز 8 کار خود را شروع کرد و مورد استقبال نیز قرار گرفت. این دستیار صوتی اطلاعات شخصی شما را جمع کرده و در هنگام جستجوی عبارت خاصی به شما کمک بسزایی در به نتیجه رسیدن جستجو می‌کند. برای مثال شما کافیست که عبارت Find pictures from June را به کار گیرید تا تمامی تصاویر از ماه ژوئن به بعد را به شما نشان دهد. قابلیت‌های این دستیار صوتی به قدری زیاد است که مایکروسافت صفحه‌ای اختصاصی را در وبسایت خود برای این دستیار صوتی درست کرده است. برای مثال وی می‌تواند ساعت شما را در ویندوز تنظیم کند یا این که برای شما موسیقی پخش کند.

مرورگر جدید مایکروسافت

ده ویژگی جدید ویندوز 10 که باید به سراغ آن‌ها رفت

دیگر وقت آن رسیده تا با اینترنت اکسپلورر خداحافظی کنیم. مروگر جدید مایکروسافت که Edge نام گرفته دارای ویژگی‌های بسیار جذابی می‌باشد که ارزش امتحان کردن را حداقل برای یک بار دارد. از قابلیت‌های این مرورگر می‌توان به حالت مخصوص خواندن متن‌ و همچنین شیر کردن لینک وب سایت‌ها به ساده‌ترین شکل ممکن اشاره کرد. موتور طراحی شده برای این مرورگر سرعت و امنیت را در دستور کار خود قرار داده است.

دسکتاپ مجاری

ده ویژگی جدید ویندوز 10 که باید به سراغ آن‌ها رفت

نهایتا مایکروسافت دسکتاپ مجازی را وارد این نسخه از ویندوز کرد. شما در هر زمانی می‌توانید بین دسکتاپ مجازی خود و برنامه‌هایی که در حال اجرا هستند سوئیچ کنید و از هر دوی آن‌ها به صورت همزمان استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های دسکتاپ مجازی که برای بعضی از نسخه‌های ویندوز در نظر گرفته شده، Task View نام دارد که نصفی از صفحه‌ی ویندوز را اشغال می‌کند و برنامه‌های بازشده‌ی مختلف را به شما نشان می‌دهد.

Action Center

ده ویژگی جدید ویندوز 10 که باید به سراغ آن‌ها رفت

بخش نوتیفیکیشن‌های ویندوز 10 نیز دارای تغییر و تحولاتی شده است. در ویندوز 8 نوتیفیکیشن‌ها بعد از به نمایش در آمدن سریع از صفحه محو می‌شدند و هیچ وقت نمی‌توانستید آن‌ها را پیدا کنید اما در ویندوز 10 مدیریت نوتیفیکیشن‌ها بسیار راحت‌تر و آسان‌تر شده است. در بخش  Action Center شما به راحتی می‌توانید به تمامی نوتیفیکیشن‌های خود آگاه باشید و یا به گزینه‌های سریع تنظیمات ویندوز دسترسی داشته باشید.

برنامه‌های پیش فرض ویندوز

ده ویژگی جدید ویندوز 10 که باید به سراغ آن‌ها رفت

برنامه‌های نصب شده بر روی ویندوز که به صورت پیش فرض در دسترس است رابط کاربری بسیار مناسبی دارند. برای مثال برنامه‌ی ایمیل ویندوز 10 دارای رابط کاربری بسیار ساده ولی کاربردی می‌باشد. شما به راحتی می‌توانید با چند کلیک در اینباکس خود مدیریت کنید و ایمیل‌های ناخواسته را حذف کنید. برنامه‌ی Calender ویندوز نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که باید حتما آن را امتحان کنید. اضافه شدن Google Calendar به تقویم ویندوز از جمله ویژگی‌های بارز این برنامه است.

برنامه‌ی ایکس باکس

ده ویژگی جدید ویندوز 10 که باید به سراغ آن‌ها رفت

اگر شما نیز از دارندگان ایکس باکس وان هستید ویندوز 10 می‌تواند کارایی زیادی برای شما داشته باشد. در برنامه‌ی تهیه شده مخصوص کاربران ایکس باکس شما می‌توانید دوستان خود را مدیریت کنید و از آخرین‌ اخبار مربوط به فعالیت‌های آن‌ها با خبر شوید. شما همچنین می‌توانید به اچیومنت‌های دوستانتان دسترسی داشته باشید یا ویدیو کلیپ آن‌ها را مشاهده کنید. این برنامه بیشتر برای دارندگان کنسول نسل جدید مایکروسافت مناسب است و کاربرد آن چنانی برای کسانی که با کامپیوتر خود بازی می‌کنند ندارد.

Continuum

ده ویژگی جدید ویندوز 10 که باید به سراغ آن‌ها رفت
مایکروسافت در ویندوز 10 توجه اصلی خود را بر روی کامپیوتر‌های شخصی گذاشته است. اما اگر شما از لپ‌تاپ‌هایی  استفاده می‌کنید که نمایشگری لمسی دارند مایکروسافت شما را نیز به یاد داشته است. از این به بعد هنگامی که از نمایشگری لمسی برای ارتباط با ویندوز 10 استفاده کنید، ظاهر ویندوز تغییر کرده و بیشتر شبیه به ویندوز 8 می‌شود تا کار با دست برای شما راحت‌تر شود. این ویژگی Continuum نام دارد.
در بخش Action Center گزینه‌ای خاص برای تبلت‌ها قرار داده شده که منوی استارت ویندوز را به صورت فول اسکرین در تبلت نمایش می‌دهد تا به راحتی بتوانید با دستان خود به مکان‌های مختلف در ویندوز دسترسی داشته باشید.

بخش تنظیمات

ده ویژگی جدید ویندوز 10 که باید به سراغ آن‌ها رفت

بخش تنظیمات ویندوز 10 اگر چه کامل نمی‌باشد اما می‌تواند نیاز اکثر کاربران را برطرف کند. اگر شما بخواهید به تمامی تنظیمات ویندوز 8 دسترسی داشته باشید باید به دو مکان مختلف بروید اما ویندوز 10 تا حدودی توانسته با جمع کردن تمامی تنظیمات به یک مکان این مشکل را برطرف کند. البته اگر می‌خواهید به تمامی تنظیمات دسترسی داشته باشید باید به بخش کنترل پنل رفته و از آن جا بر روی ویندوز خود مدیریت کنید.
این تنها 10 ویژگی جالب ویندوز 10 بود که ما آن‌ها را به شما معرفی کردیم. مایکروسافت نهایتا توانسته ویندوزی قابل قبول را ارائه دهد. شما هم اگر ویژگی‌های جذاب دیگری در این سیستم عامل پیدا کردید با ما به اشتراک بگذارید.
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال