ویندوز 10 به‌زودی قابلیت ارسال پیامک از طریق کورتانا را فعال خواهد کرد

اپل با عرضه‌ی OS X Yosemite، ویژگی جدیدی را با نام Continuity را معرفی نمود، ویژگی جدیدی که به کاربران Mac، این امکان را می‌داد که از طریق کامپیوتر، مستقیما پیام کوتاه ارسال و یا با شماره‌ای خاص، تماس برقرار نمایند. این ویژگی یکی از بهترین قابلیت‌های جدید سیستم‌عامل اپل به حساب می‌آید و شاید با توجه به […]

اپل با عرضه‌ی OS X Yosemite، ویژگی جدیدی را با نام Continuity را معرفی نمود، ویژگی جدیدی که به کاربران Mac، این امکان را می‌داد که از طریق کامپیوتر، مستقیما پیام کوتاه ارسال و یا با شماره‌ای خاص، تماس برقرار نمایند. این ویژگی یکی از بهترین قابلیت‌های جدید سیستم‌عامل اپل به حساب می‌آید و شاید با توجه به اکوسیستمی که Yosemite دارد، بتوان آن را بهترین ویژگی این سیستم‌عامل تا این لحظه دانست.

حال اطلاعات منتشر شده از منابع داخلی مایکروسافت و برنامه‌های آتی این شرکت برای امکان ارسال پیام کوتاه از طریق ویندوز 10 منتشر شده که نشان می‌دهد مایکروسافت سعی دارد این ویژگی را به کمک دستیار مجازی کورتانا و گوشی‌های هوشمند مجهز به Windows 10 Mobile، عملی کند. همچنین این امکان وجود خواهد داشت که کاربران بتوانند از طریق دستور صوتی نیز پیام مورد نظر را به کمک کورتانا ارسال کنند. همین ویژگی از جهتی دیگر امکان نمایش تماس‌های از دست رفته در ویندوز 10 را برای دارندگان گوشی‌های ویندوزی، میسر خواهد نمود.

محدودیت جدی که پیش روی مایکروسافت در این زمینه وجود دارد و شاید هرگز نتواند با اپل و ویژگی Continuity مقابله کند، نیاز به داشتن گوشی‌هوشمند منطبق با این سیستم‌عامل است. از آنجایی که آیفون، محصولی فوق‌العاده محبوب بوده و بسیاری از دارندگان لپتاپ‌های اپل، گوشی آیفون دارند، این مورد نمی‌تواند یک محدودیت برای مهندسین اپل به حساب بیاید. اما مایکروسافت در این زمینه بسیار عقب بوده و دستگاه‌های سازگار با ویندوز 10، درصد بسیار کمی از بازار را تشکیل می‌دهند. همچنین هنوز خبری در مورد برنامه‌های مایکروسافت برای مقابله با پیام‌رسان iMassage که مسئول ارسال پیام‌ها میان iOS و Mac می‌باشد، نداشته و شاید در این زمینه نیز محدودیت‌های پیش روی کاربران باشد.

همانطور که احتمالا شما هم حدس زده‌اید، کاربران برای استفاده از این قابلیت به حساب کاربری مایکروسافت نیاز دارند. همچنین دستیار صوتی کورتانا نیز باید فعال باشد. البته افرادی که نگرانی‌های زیادی در مورد مسائل امنیتی و استفاده از این سیستم دارند، بهتر است به فکر استفاده از این ویژگی نبوده و از اپلیکیشن‌هایی همچون WhatsApp برای ارسال پیام‌های خود استفاده کنند.

باید اشاره کنیم که هنوز هیچ برنامه‌ی مشخصی در مورد زمان اجرایی کردن این طرح وجود نداشته و حتی بسیاری از کاربرانی که در برنامه‌ی “Windows Insider” نیز حضور دارند، چیزی در این مورد نمی‌دانند. البته شاید هنوز مدت زیادی تا اجرای این طرح باقی مانده باشد چرا که ابتدا باید دستگاه‌های مجهز به ویندوزفون، به ویندوز 10 موبایل آپدیت شوند که این موضوع نیز خود از نوامبر آغاز خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال