سیستم‌عامل ویندوز نیز در برابر حفره‌ی امنیتی FREAK ایمن نیست!

تا کنون به نظر می‌رسید حفره‌ی امنیتی FREAK که هفته‌ی گذشته خبرساز شد، تنها بر سیستم‌عامل‌های اندروید، iOS و OS X تاثیر می‌گذارد. اما مایکروسافت در جدیدترین بیانه‌ی خود، اعلام کرد که سیستم‌عامل ویندوز نیز در برابر این حفره‌ی امنیتی، آسیب‌پذیر می‌باشد. این کمپانی آمریکایی اذعان داشت که آنها از این حفره‌ی امنیتی باخبر بوده و […]

تا کنون به نظر می‌رسید حفره‌ی امنیتی FREAK که هفته‌ی گذشته خبرساز شد، تنها بر سیستم‌عامل‌های اندروید، iOS و OS X تاثیر می‌گذارد. اما مایکروسافت در جدیدترین بیانه‌ی خود، اعلام کرد که سیستم‌عامل ویندوز نیز در برابر این حفره‌ی امنیتی، آسیب‌پذیر می‌باشد.

این کمپانی آمریکایی اذعان داشت که آنها از این حفره‌ی امنیتی باخبر بوده و متاسفانه تمامی نسخه‌های ویندوز در بخش Secure Channel کمبود امنیت دارند. یک تحقیق جدید توسط این شرکت نشان می‌دهد که هکر می‌تواند از طریق عبور از لایه‌ی امنیتی Secure Channel به کانکشن‌های SSL و TSL دسترسی داشته باشد که بسیار خطرناک می‌باشد. به صورت خلاصه، هفته‌ی گذشته مشخص شد که حفره‌ی امنیتی FREAK به مهاجمین اجازه می‌دهد تا رمزنگاری لایه‌های امنیتی را تضعیف کرده و به آسانی و در کمتر از نصف روز، از لایه‌های امنیتی bit-512 بگذرند. مایکروسافت در پی این موضوع، اقداماتی را پیشنهاد نمود که می‌توانید آنها را در وب‌سایت مایکروسافت و از این صفحه مطالعه نماید.

مایکروسافت اعلام نمود که به صورت جدی در حال تحقیق و مطالعه بر روی این حفره‌ی امنیتی بوده و به محض پیدا کردن راهی برای رفع آن، یک بروزرسانی را خارج از نوبت و برنامه‌ها، عرضه خواهد نمود که این مشکل را حل خواهد کرد. شرکت اپل نیز هفته‌ی گذشته اعلام کرده بود که این هفته، شاهد عرضه‌ی بروزرسانی‌ای برای رفع مشکل حفره‌ی امنیتی FREAK خواهیم بود. گوگل هم اعلام کرده که پیشتر، راه حلی را برای مقابله با این حفره‌ی امنیتی پیدا کرده که به زودی آن را در قالب یک بروزرسانی، عرضه خواهد نمود.

در ادامه، می‌توانید به وب‌سایت رسمی‌ای که برای حفره‌ی امنیتی FREAK راه‌اندازی شده، مراجعه کرده و لیست کاملی از آی‌پی‌ها و سایت‌هایی که این حفره را دارند، مشاهده نمایید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال