مایکروسافت سرعت عرضه‌ی آپدیت ویندوز 10 موبایل را افزایش داد

سیستم عامل ویندوز 10 هم اینک بر روی بسیاری از کامپیوترهای دسکتاپی دنیا در حال استفاده می‌باشد. جالب است بدانید که براساس آمار منتشر شده این نسخه از سیستم عامل ویندوز توانسته است بر روی بیش از 20 درصد از کامپیوترهای دسکتاپی نصب شود. این میزان بیشتر از دیگر نسخه‌های ویندوز بجز ویندوز 7، بوده […]

سیستم عامل ویندوز 10 هم اینک بر روی بسیاری از کامپیوترهای دسکتاپی دنیا در حال استفاده می‌باشد. جالب است بدانید که براساس آمار منتشر شده این نسخه از سیستم عامل ویندوز توانسته است بر روی بیش از 20 درصد از کامپیوترهای دسکتاپی نصب شود. این میزان بیشتر از دیگر نسخه‌های ویندوز بجز ویندوز 7، بوده است.

اما نظرتان در مورد نسخه موبایلی ویندوز 10 چیست؟ در این مورد این شرکت نتوانسته است به خوبی، عملکرد درخشان نسخه دسکتاپی را تکرار نماید. در حقیقت بر اساس آمار منتشر شده ویندوز 10 موبایلی هم اینک تنها بر روی 14 درصد از گوشی‌های هوشمند ویندوزی نصب است. البته جالب است بدانید که نصف این میزان، آپدیت سالانه ویندوز 10 موبایلی را دریافت کرده‌اند. اما در هر صورت میزان استفاده از این نسخه به طور پرشتابی در حال افزایش می‌باشد.

آپدیت ویندزو 10 موبایل (4)

اما خبر بد در این حوزه مربوط به این موضوع است که نسخه 8.1 ویندوز فون مایکروسافت هم اینک بر روی 77.3 درصد از گوشی‌های هوشمند ویندوزی در حال اجرا می‌باشد. اگر آمار مربوط به نسخه 8.0 ویندوزفون را نیز به آن اضافه کنیم، این میزان از آمار بیشتر هم خواهد شد. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید بعد از مدت زمان طولانی لومیا 520 جای خود را به گوشی سطح مبتدی لومیا 535 داده است. البته هنوز هم رقابت میان این دو گوشی بسیار تنگاتنگ است. این موضوع خود باعث کاهش شتاب رشد ویندوز 10 موبایلی شده است.

آپدیت ویندزو 10 موبایل (2)

به منظور تفهیم کافی بهتر است بدانید که لومیا 535 از نسخه جدید ویندوز 10 موبایلی استفاده می‌کند و این در حالی است که لومیا 520 از نسخه قدیمی‌تر بهره می‌برد. با نگاهی به تصویر زیر مشاهده خواهید کرد که اکثر گوشی‌های هوشمند مجهز به نسخه 10 ویندوز موبایلی، سطح بالا و حرفه‌ای هستند. البته با این حال لومیا 535 نیز در این دسته قرار گرفته است. لومیا 520 هنوز به نسخه ویندوز 10 موبایلی آپدیت نشده است اما عجیبتر آن است که لومیا 535 در این بخش در رتبه اول قرار ندارد. در این بخش لومیا 550 در رتبه اول قرار گرفته است. گوشی هوشمندی که در بین دیگر تلفن‌های هوشمند محبوب دنیا مسلما هیچ جایی نخواهد داشت.

آپدیت ویندزو 10 موبایل (1)

همان طور که مشاهده کردید مسلما عدم ارائه آپدیت ویندوز 10 موبایلی به بعضی از گوشی‌های هوشمند باعث شده است که میزان و نرخ رشد این نگارش جدید با شتاب کمتری افزایش یابد. اما چرا این مشکل روی داده است؟ یکی از مشکللات مربوط به شرکت‌های تولید کننده گوشی هوشمند است که کمتر این نسخه جدید را برای دستگاه‌های خود ارائه می‌دهند. یک مورد دیگر نیز می‌تواند مربوط به این موضوع باشد که کاربران نیز خود علاقه و میلی به آپدیت سیستم عامل گوشی هوشمند خود ندارد. در هر صورت هیچ کدام از این آمارها به نفع شرکت مایکروسافت نخواهد بود.

در هر حال نسخه موبایلی سیستم عامل ویندوز هنوز هم در رتبه سوم در بین گوشی‌های هوشمند قرار گرفته است. اما جالب است بدانید که سیستم عامل‌های محبوب اندروید و iOS هم اینک بر روی 99.1 درصد از گوشی‌های هوشمند دنیا در حال اجرا هستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال