با هوش مصنوعی افکار ذهنی به متن تبدیل می شوند

سیستم هوش مصنوعی جدید دانشمندان قادر است فعالیت های مغزی را به کلمه تبدیل کند. این سیستم با استفاده از روشی غیرتهاجمی به افراد دارای مشکل در قدرت تکلم کمک خواهد کرد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیستم جدید هوش مصنوعی دردسته رمزگشایی معنایی قرار دارد و در آن از یک ترانسفورمر […]

سیستم هوش مصنوعی جدید دانشمندان قادر است فعالیت های مغزی را به کلمه تبدیل کند. این سیستم با استفاده از روشی غیرتهاجمی به افراد دارای مشکل در قدرت تکلم کمک خواهد کرد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیستم جدید هوش مصنوعی دردسته رمزگشایی معنایی قرار دارد و در آن از یک ترانسفورمر شبیه ChatGPT و یا بارد گوگل استفاده شده است. پژوهشگران دانشگاه تگزاس این سیستم را با استفاده از یک آزمایش که در آن افراد در داخل اسکن fMRI ساعت ها به پادکست های صوتی گوش دادند، آموزش داده شده است.

به گفته محققان این سیستم می تواند فعالیت های مغزی را بدون نیاز به جراحی و استفاده از ایمپلنت های مغزی اندازه گیری کند. پس از آموزش هوش مصنوعی امکان تولید متن زمانی که فرد در حال گوش دادن است یا داستانی را تصور می کند فراهم میشود. البته هنوز متن تولید شده بطور کامل با تفکر فرد مطابق نیست. به گفته محققان این سیستم در حال حاضر تنها ایده کلی را بیان می کند.

به عنوان مثال در صورت تفکر در زمینه هنوز گواهینامه نگرفته ام سیستم آن را با جمله او هنوز شروع به یادگیری رانندگی نکرده است نشان می دهد.

الکساندر هوت، محقق این مطالعه می گوید: توسعه این سیستم نسبت به مدل های قبلی که تنها قادر به تولید تک کلمه و یا جمله های کوتاه بود یک پیشرفت واقعی محسوب میشود. در آینده قرار است از این سیستم بخواهیم تا از زبان پیوسته و ایده های پیچیده نیز رمزگشایی کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال