با گوگل لنز می توانید بیماری پوستی را شناسایی کنید

طبق اعلام گوگل اکنون گوگل لنز به ویژگی جدیدی مجهز شده است که طی آن قادر به تشخیص بیماری پوستی از روی عکس است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اکنون کاربران می توانند شرایط برخی مشکلات پوستی را در گوگل لنز جستجو کنند. به گفته گوگل در صورت نشان دادن تصاویری در […]

طبق اعلام گوگل اکنون گوگل لنز به ویژگی جدیدی مجهز شده است که طی آن قادر به تشخیص بیماری پوستی از روی عکس است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اکنون کاربران می توانند شرایط برخی مشکلات پوستی را در گوگل لنز جستجو کنند. به گفته گوگل در صورت نشان دادن تصاویری در رابطه با برآمدگی لب، خال یا جوش، خط روی ناخن و … گوگل لنز می تواند اطلاعات بیشتری نشان دهد.

گوگل در پست وبلاگی خود اعلام کرد تنها یک عکس از خود گرفته و با آپلود ام در لنز می توانید موارد بیشتری در مورد آن بدست آورید. البته طبق گفته گوگل این اطلاعات جنبه دانستنی داشته و نمی توان آن را نوعی تشخیص به شمار آورد. بدین ترتیب مشاوره بیناری پوستی از طریق پزشک انجام میشود.

گوگل از سالها پیش تاکنون تمرکز خود را روی تشخیص بیماری پوستی با کمک هوش مصنوعی قرار داده بود. همچنین در کنفرانس توسعه دهندگان سال ۲۰۲۱ نیز ابزاری برای شناسایی وضعیت پوست، مو و ناخن معرفی کرده بود. این ابزار اکنون در سایت گوگل با نام DermAssistant قرار دارد و به عنوان یک نسخه محدود در حال آزمایش های بیشتر است. همچنین ابزار مورد نظر توانسته به عنوان یک ابزار پزشکی علامت CE دریافت کند اما محوری از سمت FDA نداشته است.

طبق اعلام گوگل ویژگی های دیگری نیز به لنز اضافه شده است. این ویژگی ها شامل ترجمه تابلوها در خیابان، ترجمه منوها و … . همچنین می تواند محصولات مختلف در به ۱۰۰ زبان دیگر در دنیا جستجو کرده و پیدا کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال