با همکاری محقق ایرانی تشخیص سرطان از طریق آزمایش خون ممکن شد

محققان تاکنون تلاش های بسیاری برای تشخیص سرطان از روی آزمایش خون انجام داده اند. گروهی از دانشمندان به رهبری دانشمند ایرانی به محمد ابراهیمی موفق به ساخت دستگاهی شدند که قادر است از طریق خون به وجود سلول های سرطانی در مراحل اولیه پی ببرد. در این روش بدون نم‌نه برداری های دشوار امکان […]

محققان تاکنون تلاش های بسیاری برای تشخیص سرطان از روی آزمایش خون انجام داده اند. گروهی از دانشمندان به رهبری دانشمند ایرانی به محمد ابراهیمی موفق به ساخت دستگاهی شدند که قادر است از طریق خون به وجود سلول های سرطانی در مراحل اولیه پی ببرد. در این روش بدون نم‌نه برداری های دشوار امکان تشخیص سرطان وجود دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه فناوری سیدنی دستگاهی با نام Static Droplet Microfluidic SDM ساخته اند که قادر است سلول های سرطانی موجود در خون را پر مراحل اولیه شناسایی کند. در صورتی که بیماری سرطان در مراحل اولیه شناسایی شود درمان فورا آغاز شده و شانس زنده ماندن نیز افزایش می یابد.

دانشمند ایرانی استاد دانشکده مهندسی زیست پزشکی در دانشگاه فناوری در مورد این دستگاه می گوید: یک سلول تومور درون یک میلی لیتر خون در بین میلیاردها سلول خون قرار دارد. به همین پیدا کردن آن بسیار دشوار است. از این رو در دستگاه ساخته شده ۳۸.۴۰۰ قرار داده شده تا بتواند سلول های تومور را شناسایی و آنها را طبقه بندی کند‌.

دستگاه SDM برای شناسایی سلول ت.مور از یک امضای متابولیکی به نام لاکتات بهره می برد. ابراهیمی در این مورد می گوید: پیش از این در سال ۱۹۲۰ مشخص شده بود که سلول های سرطانی با مصرف گلوکز بیشتر لاکتات بیشتری نیز تولید می کنند. بررسی سطح لاکتات در این دستگاه نیز از طریق رنگ های فلورسنت حساس به ph و تشخیص اسیدیته پیرامون خود انجام میشود. در هنگام تشخیص سلول های سرطانی از طریق این دستگاه، امکان بررسی و تحلیل های ژنتیکی بیشتر روی آن بوجود می آید. بدین ترتیب منبع سلول ها و درمان مورد نظر نیز مشخص خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال