با کمک محقق ایرانی؛ استفاده از میکروسوزن برای درمان مشکلات حاد چشمی امکانپذیر شد

پژوهشگران آمریکایی با همکاری دانشمند ایرانی به نام علی خادم حسینی نوعی میکروسوزن جدید ابداع کرده‌اند که می‌تواند در درمان بیماری‌های چشمی مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از پژوهشگران برای تزریق دارو به چشم نوعی میکروسوزن جدید ابداع کردند که می تواند برای درمان بیماری های چشمی […]

پژوهشگران آمریکایی با همکاری دانشمند ایرانی به نام علی خادم حسینی نوعی میکروسوزن جدید ابداع کرده‌اند که می‌تواند در درمان بیماری‌های چشمی مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از پژوهشگران برای تزریق دارو به چشم نوعی میکروسوزن جدید ابداع کردند که می تواند برای درمان بیماری های چشمی مورد استفاده قرار بگیرد. با استفاده از این ابزار دارورسانی دقیق به شبکیه چشم فراهم خواهد شد. همچنین به دلیل تزریق در محل دقیق از بروز عوارض احتمالی نیز جلوگیری می شود.

 در این پژوهش شواهد پیش بالینی کاملی ارائه شده است که طی آن این میکروسوزن های زیست تخریب پذیر پس از بارگیری با دارو می توانند وارد کره چشم شده و دارو را در آنجا وارد کنند. همچنین میکروسوزن با تجهیز نوعی هیدروژل امکان بستن سوراخ را به طور همزمان خواهند داشت. علاوه بر آن می توان بارها برای دارو رسانی به طور دقیق از این میکروسوزن در طول های مختلف برای بافت های شبکیه و سایر نواحی داخل کره چشم استفاده کرد. دکتر علی خادم حسینی مدیرعامل موسسه تراساکی و یکی از پژوهشگران این تحقیق می گوید با استفاده از روش جدید در دارورسانی از دیگر آسیب های ناشی از سوزن در بیماری های چشم جلوگیری خواهد شد. این روش علاوه بر ساده بودن بسیار موثر خواهد بود.

پیش از این برای دارورسانی از طریق هدایت سوزن به درون مایع چسبناک موجود در کره چشم انجام می گرفت که به دلیل برخی مشکلات مکانیکی باعث اختلال در قرار گیری دقیق سوزن و همچنین خطر آسیب رسیدن به شبکیه نیز افزایش می یافت. دیگر روشهای موجود مانند پلاگ های پلیمری نیز وظیفه بستن سوراخ های ناشی از سوزن ها را بر عهده داشتند. اما هر کدام از آنها با مراحل جداگانه همراه بوده است. به طوری که با تاخیر زمانی پس از تزریق انجام می شد.

 اما اکنون دانشمندان موسسه تراساکی با کمک میکروسوزن جدید می‌توانند علاوه بر درمان تزریقی پیشرفته این فناوری را نیز توسعه دهند. میکروسوزن ها قابل تجزیه زیستی نوک‌تیز و طول های مختلف دارند که می توانند در کره چشم فرو رفته و دارو را به محل آسیب دیده برسانند. همچنین به دلیل ظرافت سوزن ها میزان آسیب بسیار ناچیز خواهد بود. در انتهای ناصاف آن نیز یک پلاگ هیدروژل بهینه سازی شده چسبانده می‌شود که پس از ایجاد سوراخ دوباره آن را ببندد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال