با کمک اندروید ۱۳ می توان از دو اپراتور روی یک سیم کارت استفاده کرد

قابلیت اندروید ۱۳ تحت عنوان MEP به کاربر اجازه می دهد تا با استفاده از یک سیم کارت از خدمات دو اپراتور مخابراتی استفاده کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، راهکار MEP در اندروید ۱۳ اتصال به دو اپراتور از طریق یک سیم کارت الکترونیکی را ممکن خواهد کرد. به این ترتیب […]

قابلیت اندروید ۱۳ تحت عنوان MEP به کاربر اجازه می دهد تا با استفاده از یک سیم کارت از خدمات دو اپراتور مخابراتی استفاده کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، راهکار MEP در اندروید ۱۳ اتصال به دو اپراتور از طریق یک سیم کارت الکترونیکی را ممکن خواهد کرد. به این ترتیب بسیاری از کاربران می توانند به جای جابجایی بین سیم کارت های فیزیکی و یا الکترونیکی در سیستم عامل اندروید ۱۳ تنها با استفاده از یکی از سیمکارت ها چند پروفایل را فعال کنند.

 این موضوع برای اولین بار در پروژه متن باز اندروید (AOSP) و وب سایت توسعه دهندگان به عنوان استفاده از چند پروفایل فعال از طریق راهکار گوگل منتشر شد و احتمالاً در اندروید 13 به کار گرفته می شود. با استفاده از این قابلیت فعال سازی و استفاده از چند پروفایل روی یک سیم کارت بسیار ساده خواهد شد و همچنین هزینه های سخت افزاری نیز کاهش می یابد.

 از طرفی تولیدکنندگان گوشی نیز فضای کمتری را برای سیم‌کارت‌ها اختصاص خواهند داد و فضای اضافه می تواند در موارد دیگر مانند افزایش ظرفیت باتری استفاده شود. راهکار جدید گوگل به نام MEP که پتنت آن در سال ۲۰۲۰ توسط این شرکت ثبت شده بود کمک خواهد کرد تا در گوشی های هوشمند یک رابط فیزیکی بین اتصالات دیجیتالی تقسیم شود. این در حالی است که در گوشی‌های کنونی هر سیم کارت به طور جداگانه به مودم متصل خواهد شد و برای هر کدام از آنها به چند اتصال جداگانه نیاز است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال