مایکروسافت با کمک هوش مصنوعی کیفیت تصاویر دوربین سلفی زیر نمایشگر را افزایش داد

مایکروسافت اعلام کرده است که هوش مصنوعی این شرکت می تواند چالش های بزرگی که برای استفاده از دوربین سلفی زیر نمایشگر به وجود آمده را برطرف کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محل قرارگیری دوربین سلفی در گوشی‌های هوشمند مدام در حال تغییر است. برخی از سازندگان به دنبال دوربین سلفی […]

مایکروسافت اعلام کرده است که هوش مصنوعی این شرکت می تواند چالش های بزرگی که برای استفاده از دوربین سلفی زیر نمایشگر به وجود آمده را برطرف کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محل قرارگیری دوربین سلفی در گوشی‌های هوشمند مدام در حال تغییر است. برخی از سازندگان به دنبال دوربین سلفی پاپ آپ رفتند. برخی دیگر نیز این دوربین را در قسمت بریدگی نمایشگر قرار دادند. شرکتهایی نیز هستند که سنسور مربوطه را درون حفره صفحه نمایش قرار دادند. حالا کیفیت تصویر این دوربین مورد سوال سازندگان قرار گرفته است.

قرار گرفتن این دوربین زیر نمایشگر نیازمند رسیدن نور کافی به آن است که برای چنین کاری باید از پنل  OLED شفاف استفاده کرد. کاهش نور کافی باعث ثبت تصاویر تار میشود. همچنین ساختار پیکسلی نمایشگر باعث افت کنتراست و نرسیدن نور کافی می شود که به دنبال آن تصویر تاری ثبت خواهد شد.

مهندسین مایکروسافت برای برطرف کردن مشکل از ساختار شبکه عصبی U-Net استفاده کردند که می تواند نرخ سیگنال را بهبود ببخشد و در نتیجه تاری عکس را برطرف کند. پیش از این هوش مصنوعی برای افزایش یا کاهش تاری و یا تعویض پس زمینه مورد استفاده قرار گرفته بود. هوش مصنوعی مایکروسافت در حال حاضر در نمایشگرهای ویدئو کنفرانس توسعه یافته و در آینده در گوشی های هوشمند نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال