با کمک کابل های اینترنت کف اقیانوس ها امکان رصد زمین لرزه ها وجود دارد

با استفاده از کابل های اینترنتی زیر دریاها و اقیانوس ها می توان بر فعالیت های لرزه ای نظارت داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان می دهد وجود شبکه گسترده ای از کابل های زیر دریا که وظیفه انتقال اینترنت را برعهده دارند می توان فعالیت هایی مانند […]

با استفاده از کابل های اینترنتی زیر دریاها و اقیانوس ها می توان بر فعالیت های لرزه ای نظارت داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان می دهد وجود شبکه گسترده ای از کابل های زیر دریا که وظیفه انتقال اینترنت را برعهده دارند می توان فعالیت هایی مانند زمین لرزه ها را نیز نظارت کرد. پیش از این نیز امکان شناسایی زلزله از طریق این کابل مورد آزمایش قرار گرفته و ثابت شد این ایده کاربردی می تواند برای تشخیص زمین لرزه مورد استفاده قرار بگیرد. البته هنوز بسیاری از مناطق در زیر آب به دلیل بزرگ و وسیع بودن تحت هیچ نظارتی قرار ندارند.

مقاله ای که اخیراً در مورد نظارت اقیانوس های جهان منتشر شده نشان می دهد با استفاده از کابل های زیر دریا و حسگرهای بکار گرفته شده میتوان برای شناسایی زلزله ها و سایر فعالیت های اقیانوسی مانند امواج استفاده کرد. تیم تحقیقاتی این مقاله در توضیحات خود می گوید تکنیک ارائه شده امکان تغییر قابلیت های نظارت بر زمین را نیز خواهد داشت. به طوری که با کمک زیرساخت های مخابراتی زیر دریا میتوان کف دریا را به مجموعه ای از حسگرها مجهز کرد.

در صورت استفاده از این روش هزاران حسگر محیطی دائمی در کف اقیانوس قرار می گیرد و با تلفیق آن با شبکه های مبتنی بر لرزش سنج میتوان یک زیرساخت جهانی نظارت بر زلزله تشکیل داد. در حال حاضر تمامی کابل های موجود در کف اقیانوس ها جریان های داده انرژی کافی برای عبور ایمن و قابل اطمینان را فراهم می کنند. به این ترتیب دیگر نیاز به تغییر و افزودن زیرساخت در زیر آب وجود ندارد و با این راهکار مقرون به صرفه قابلیت اجرای این ایده بسیار سریع خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال