باستان شناسان با کمک لیزر موفق به کشف سکونتگاه های ۲۵۰۰ ساله یونان باستان شدند

باستان شناسان توانستند با استفاده از پرتوهای کیهانی و لیزر یک پناهگاه قدیمی در ناپل ایتالیا کشف کنند که مربوط به ۲۵۰۰ سال پیش بوده است. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در پژوهش جدید باستان شناسان یک پناهگاه ۲۵۰۰ ساله مربوط به روم باستان کشف شد که در شهر ناپل در ایتالیا […]

باستان شناسان توانستند با استفاده از پرتوهای کیهانی و لیزر یک پناهگاه قدیمی در ناپل ایتالیا کشف کنند که مربوط به ۲۵۰۰ سال پیش بوده است.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در پژوهش جدید باستان شناسان یک پناهگاه ۲۵۰۰ ساله مربوط به روم باستان کشف شد که در شهر ناپل در ایتالیا قرار دارد. محققان این سکونتگاه را با استفاده از پرتوهای لیزر کشف کردند.

در این پناهگاه بقایای مربوط به یونانیان باستان و دخمه های مسیحیان قرار دارد. آنها در دوران رومیان و حدود ۲۰۰۰ سال پیش در این منطقه سکونت داشتند. شهر ناپل پیش از این با نام کوما شناخته میشد و در آن معابد و مقبره های زیرزمینی بسیاری وجود داشته است.

پژوهشگران از مدت ها پیش می‌دانستند که تعداد زیادی از مقبره ها و سکونت گاه ها در زیر خیابان های این شهر قرار دارند. اما نتوانسته بودند همه آنها را کشف کنند. طبق مقاله ای که در ابن زمینه منتشر شده بخشی از این پناهگاه با کمک ساختارهای زیرزمینی مانند مخازن آب کشف شد. این مخازن مربوط به جنگ جهانی دوم است که بطور تصادفی از این پناهگاه ها عبور می کنند. این محققان برای کشف خود از جدیدترین نوآوری استفاده کردند.

این مکان در قدیم محل یا اتاق تدوین افراد ثروتمند در دوران هلنیستی یونان باستان بوده است. این مقبره ها در عمق ده متری در زیر خیابان قرار داشته اند. روش محققان برای کشف آن استفاده از میوگرافی بوده است. میون ها دران ریز اتمی هستند که سنگین تر از الکترون بوده و بوسیله پرتوهای کیهانی در جو تولید میشوند. این ذرات قابلیت عبور از دیوارها و موانع سخت را دارا هستند. شناسایی این زیرزمین ناشناخته نیز از طریق میوگرافی انجام گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال