محققان با کمک ریزجلبک های غنی از پروتئین میگوی گیاهی تولید کردند

در حال حاضر ریزجلبک های غنی از پروتئین می توانند جایگزین مناسبی به عنوان خوراک ماهی باشند. از طرفی به دلیل وجود پروتئین فراوان در این موجودات می توان از آن ها برای تولید میگوی گیاهی استفاده کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان تلاش کردند تا با استفاده از ارگانیسم های […]

در حال حاضر ریزجلبک های غنی از پروتئین می توانند جایگزین مناسبی به عنوان خوراک ماهی باشند. از طرفی به دلیل وجود پروتئین فراوان در این موجودات می توان از آن ها برای تولید میگوی گیاهی استفاده کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان تلاش کردند تا با استفاده از ارگانیسم های گیاه مانند در ریز جلبک ها از آنها برای جایگزین کردن میگو های مورد مصرف انسان ها استفاده کنند. اگر چه میگو ها قابل پرورش هستند، اما در حال حاضر بیشتر میگو های مصرفی از طبیعت و توسط کشتی های ماهیگیری و تور های بزرگ صید می شوند. بنابراین ممکن است در معرض خطر صید بی رویه و یا صید گونه های غیرلازم قرار بگیرند.

 دکتر لوکاس بوکر و سورین ادر از موسسه فناوری فدرال زوریخ در یک پروژه تلاش کردند تا به جای میگو از جایگزین سازگار با محیط زیست استفاده کنند. به همین دلیل آنها ریزجلبک های کوچک را انتخاب کردند. این ارگانیسم های میکروسکوپی قابلیت کشت در حوضچه ها یا راکتور های زیستی را دارند و همچنین منبع پروتئین، چربی های غیر اشباع، ویتامین ها و مواد معدنی نیز هستند. این دانشمندان تلاش دارند تا برای تبدیل طعم این جلبک ها به میگو های واقعی آنها را با سایر منابع پروتئینی گیاهی مانند سویا و آرد نخود ترکیب کنند. حتی این مخلوط با کمک یک نازل تخصصی به شکل میگو های واقعی تولید می شوند. البته مزه نسخه فعلی کمی متفاوت است اما این محققان تلاش دارند تا با کمک سایر روش های فراوری طعم و بافت محصول اصلی را بهتر کنند.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار تحقیقات علمی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال