با کمک نور فشرده در مقیاس نانو می توان بخش نانوالکترونیک را بهبود بخشید

محققان قصد دارند تا پیشرفت هایی را در حوزه نانو الکترونیک از طریق نور فشرده در مقیاس نانو ایجاد کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از نور فشرده می تواند در حوزه نانو الکترونیک و حتی سایر بخش ها مورد استفاده قرار بگیرد. البته ایجاد چنین نوری در یک نقطه و […]

محققان قصد دارند تا پیشرفت هایی را در حوزه نانو الکترونیک از طریق نور فشرده در مقیاس نانو ایجاد کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از نور فشرده می تواند در حوزه نانو الکترونیک و حتی سایر بخش ها مورد استفاده قرار بگیرد. البته ایجاد چنین نوری در یک نقطه و در مقیاس نانو همچنین تولید دستگاه‌هایی در مقیاس نانو دو مسئله جدا هستند. به اعتقاد دانشمندان دستگاه های مقیاس نانو نیز برای بررسی به نور کافی نیاز دارند.

محققانی از دانشگاه یو سی ریورساید با استفاده از فناوری جدیدی توانستند نور یک لامپ تنگستن را در یک نانو سیم نقره به اندازه ۶ نانومتر فشرده کنند. این روش جدید می‌تواند به دانشمندان کمک کند تا تصویر رنگی ای را در سطحی بی‌سابقه تولید کنند. بدون آنکه به ارتعاشات مولکولی نیاز داشته باشند.

توسعه دهندگان در این فناوری از ابزاری به نام superfocusing استفاده کردند که امکان اندازه گیری ارتعاشات را به وجود می آورد. با این ابزار امکان تشخیص سیگنال ها در طیف های نور مرئی اصلاح شد. توانایی فشرده سازی نور در مقیاس نانو بسیار قابل توجه بوده به طوری که می‌تواند نقش مهمی در فناوری نانو ایفا کند. به عنوان مثال تولید کنندگان نیمه هادی با استفاده از این فناوری امکان تولید نانو مواد یکنواخت تری را خواهند داشت که در تراشه ها و سایر دستگاههای بسته بندی متراکم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. علاوه بر آن درک بهتر نانو الکترونیک، اپتیک کوانتومی و دیگر زمینه‌های علمی با کمک نور فشرده بهتر خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال