با روش جدید دانشمندان می توان تنها در سه دقیقه بیماری پارکینسون را تشخیص داد

تشخیص به هنگام و سریع برخی بیماری ها مانند پارکینسون می تواند در درمان آن بیماری بسیار موثر باشد. دانشمندان با این هدف روش سریع و ایمنی را برای شناسایی پارکینسون در افراد ابداع کرده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در روش جدید دانشمندان تنها در زمان سه دقیقه می‌توان بیماری […]

تشخیص به هنگام و سریع برخی بیماری ها مانند پارکینسون می تواند در درمان آن بیماری بسیار موثر باشد. دانشمندان با این هدف روش سریع و ایمنی را برای شناسایی پارکینسون در افراد ابداع کرده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در روش جدید دانشمندان تنها در زمان سه دقیقه می‌توان بیماری پارکینسون را تشخیص داد. در این روش یک نمونه از پوست تهیه میشود. برای تجزیه و تحلیل نیاز است تا نمونه تهیه شده در سبوم که نوعی روغن طبیعی تولیده شده بدن است مورد بررسی قرار گیرد. در حال حاضر امکان تشخیص بیماری پارکینسون از طریق یک آزمایش قطعی و ایمن وجود ندارد. پزشکان در حال حاضر تنها از طریق اسکن مغزی و یا علائم سابقه پزشکی و یا از طریق معاینه فیزیکی طولانی مدت به وجود این بیماری پی می برند.

مونتی سیلوردیل از دانشگاه منچستر و متخصص مغز و اعصاب معتقد است آزمایش جدید می تواند در تشخیص و بهبود و همچنین مدیریت بیماری پارکینسون موثر باشد. آزمایش ابداعی نیز در ابتدا روی یک زن که دارای هیپراوسمی(حساسیت شدید به بو) انجام گرفت. این زن سالها پیش از ابتلای شوهرش به بیماری پارکینسون متوجه شد وی بویی شبیه بوی تند حیوانات را گرفته است. سپس دانشمندان احتمال دادند این زن توانایی شناسایی علائم بیماری در افراد را خواهد داشت.

از این رو دانشمندان به سراغ سبوم رفتند. آنها پیش از این متوجه شده بودند که ترکیبات شیمیایی این ماده در افراد مبتلا تغییر می‌کند. در این آزمایش نمونه های ۷۹ فرد بیمار با نمونه ۷ای ۷۱ فرد سالم با یکدیگر مقایسه شد. دپانجان سرکار شیمیدان دانشگاه منچستر در مورد نتیجه آزمایش می گوید: در این روش حدود ۴۰۰۰ ترکیب منحصربفرد شناسایی میشود که ۵۰۰ مورد از آنها بین افراد سالم و مبتلا متفاوت است. ارایه نتایج سریع نیز از مکان مثبت این روش محسوب میشود اما باید در خارج از محیط آزمایشگاهی نیز انجام شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال