فوتبالیست های زن بیشتر از مردان در معرض خطر ضربه مغزی هستند

مطالعه ای که روی بیش از هشتاد هزار بازیکن نوجوان در سراسر دبیرستان های ایالات متحده امریکا انجام شده است نشان میدهد که بازیکنان زن دو برابر مردان دچار ضربه مغزی میشوند. به گزارش سرویس اخبار علمی پزشکی تکنا به نقل از نشریه انجمن پزشکان امریکا (JAMA Network) محققان داده های نظرسنجی از حدود 43000 […]

مطالعه ای که روی بیش از هشتاد هزار بازیکن نوجوان در سراسر دبیرستان های ایالات متحده امریکا انجام شده است نشان میدهد که بازیکنان زن دو برابر مردان دچار ضربه مغزی میشوند.

به گزارش سرویس اخبار علمی پزشکی تکنا به نقل از نشریه انجمن پزشکان امریکا (JAMA Network) محققان داده های نظرسنجی از حدود 43000 مرد و 39000 بازیکن زن را از مدارس میشیگان طی 3 سال تحصیلی مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که احتمال بروز آسیب دیدگی در ناحیه سر از نظر ورزشی، تفاوت چشمگیری بین دو جنسیت مرد و زن وجود دارد؛ در نتیجه دختران احتمال ضربه مغزی 1.88 برابر بیشتر از پسران دارند.

دانشمندان قبلاً روی این موضوع تحقیقاتی انجام داده بودند اما شک داشتند که آسیب دیدگی در ناحیه سر در زنان ورزشکار شایعتر باشد اما در تحقیقات جدید که به رهبری دکتر ویلی استوارت متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه گلاسکو انگلستان انجام شد، به وضوح مشخص شد که زنان نسبت به مردان بیشتر مستعد آسیب مغزی هستند و به زمان بهبودی بیشتری نسبت به مردان نیاز دارد. برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار علمی مراجعه کنید.