زنان شاغل در شیفت شب در معرض خطر ناباروری قرار دارند

محققان می گویند قابلیت باروری در زنان تنها پس از یک ماه کار در شیفت شب مختل خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه جدید نشان می دهد در صورتی که فرد تنها چهار هفته در شیفت شب کار کند به دلیل اختلال در ساعت بیولوژیکی بدن زنان باروری آنها نیز […]

محققان می گویند قابلیت باروری در زنان تنها پس از یک ماه کار در شیفت شب مختل خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه جدید نشان می دهد در صورتی که فرد تنها چهار هفته در شیفت شب کار کند به دلیل اختلال در ساعت بیولوژیکی بدن زنان باروری آنها نیز دچار اختلال خواهد شد.

این مطالعه مدعی است شیفت شب باعث ایجاد تغییرات فیزیکی، ذهنی و رفتاری در ریتم شبانه روزی بدن خواهد شد. این تغییرات در مقابل پاسخ به تغییرات نوری در یک چرخه ۲۴ ساعته نیز تداخل دارد.

ساعت های درونی بدن با کارکرد بیولوژیکی متعدد مانند چرخه خواب، هضم غذا، ایجاد و تغییرات هورمون ها و تولید مثل در ارتباط است. همه این فعالیت ها در اثر قرارگیری در مقابل نور در زمان شب مختل خواهند شد. ساعت بیولوژیکی به علت تاثیر روی غده هیپوفیز می تواند بر فعالیت تخمدان ها و فعالیت تخمک گذاری و تولید مثل موثر باشد.

در این مطالعه آزمایشاتی روی موش های ماده با شیفت کاری طولانی مدت در شب انجام شد. در این آزمایش مشخص شد اختلال های ایجاد شده هم آه با توقف تولید هورمون های لوتئینی در غده هیپوفیز میشود. این هورمون ها با تخمک گذاری در ارتباط بوده و تغییرات پر ترشح آن می تواند باروری را تحت تاثیر قرار دهد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال