اولین مزرعه بادی شناور جهان در نزدیکی اسکاتلند احداث خواهد شد

در حالی که کشور مراکش در حال برپا کردن بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان است، کشور اسکاتلند نیز بر روی ساخت اولین نیروگاه بادی شناور جهان تمرکز کرده است. این سازه که در محل سواحل اسکاتلند واقع خواهد شد از بادهای جاری در سطح اقیانوس به منظور تولید نیرو استفاده خواهد کرد. البته بهتر است بدانید […]

در حالی که کشور مراکش در حال برپا کردن بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان است، کشور اسکاتلند نیز بر روی ساخت اولین نیروگاه بادی شناور جهان تمرکز کرده است. این سازه که در محل سواحل اسکاتلند واقع خواهد شد از بادهای جاری در سطح اقیانوس به منظور تولید نیرو استفاده خواهد کرد. البته بهتر است بدانید که این نیروگاه بادی به فاصله 25 کیلومتر دورتر از خط ساحلی برپا خواهد شد و البته مراحل ساخت آن از سال 2017 شروع خواهد شد.

این خبر که در ماه جاری توسط شرکت Statoil مخابره شده بود حاکی از آن است که پروژه مزبور به منظور تولید نیروگاه بادی در مراحل انتهایی به منظور جمع‌آوری سرمایه کافی است. پروژه مزبور بر روی تولید 30 مگاوات نیرو بادی از طریق توربین‌های اختصاصی در این نیروگاه برنامه‌ریزی کرده است. این توربین‌ها در منطقه Buchan Deep اسکاتلند جای خواهند گرفت و بر اساس پیش‌بینی‌ها و تخمین‌های انجام گرفته، نیروی حاصل از این نیروگاه به منظور تامین انرژی 20 هزار خانه کافی خواهد بود.

این پروژه که با نام pilot park شناخته می‌شود به مساحت چهار کیلومتر مربع برپا شده و در محلی قرار خواهد گرفت که میانگین سرعت باد در آن منطقه برابر 10 متر بر ثانیه باشد. علاوه بر تولید انرژی پاک از سوی این نیروگاه بادی، پیش‌بینی می‌شود نوآوری‌های خاصی نیز در آن صورت گیرد.

طبق گفته منبع خبری Statoil، تعدادی از تامین‌کنندگان و شرکای اسکاتلندی در طی ساخت این پروژه بر روی آن نظارت خواهند داشت. این پروژه در مراحل اولیه خود در منطقه Peterhead نزدیک به محل اداره این کمپانی شروع خواهد شد. در ادامه نائب رئیس شرکت Statoil این طور اضافه می‌کند که “هدف ما به منظور احداث این نیروگاه بادی، نشان دادن امکان تجاری سازی آن در آینده و همچنین تغییر میزان مقیاس این نیروگاه است.”

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال