ایکس پس از موافقت با شروط دادگاه مجدداً در برزیل فعال شد

پس از بیش از یک ماه مسدودیت، شبکه اجتماعی ایکس به دنبال حکم دادگاه عالی برزیل و موافقت با شروط قاضی الکساندری د مورایس، مجدداً فعالیت خود را در این کشور از سر گرفت. به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، این تصمیم در پی اختلافات طولانی‌مدت بین ایلان ماسک و قاضی بر سر […]

پس از بیش از یک ماه مسدودیت، شبکه اجتماعی ایکس به دنبال حکم دادگاه عالی برزیل و موافقت با شروط قاضی الکساندری د مورایس، مجدداً فعالیت خود را در این کشور از سر گرفت.
به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، این تصمیم در پی اختلافات طولانی‌مدت بین ایلان ماسک و قاضی بر سر مسائلی مانند آزادی بیان، اطلاعات نادرست و برخورد با حساب‌های خاص اتخاذ شد. قاضی د مورایس که ماه‌ها خواستار مسدود شدن ایکس بود، پس از آنکه ماسک با تمامی شروط وی از جمله مسدود کردن برخی حساب‌ها، پرداخت جریمه‌ها و معرفی نماینده قانونی در برزیل موافقت کرد، حکم مسدودیت را لغو نمود.

قاضی د مورایس در حکم خود تاکید کرد که فعالیت مجدد ایکس به شرط رعایت کامل قوانین برزیل و تصمیمات قضایی امکان‌پذیر است. ایکس نیز در بیانیه‌ای رسمی بازگشت به برزیل را تأیید کرد و بر تعهد خود به آزادی بیان در چارچوب قانون تاکید نمود. در طول این مدت، ایکس با چالش‌های قانونی متعددی روبرو بود، از جمله اخراج تمامی کارمندان خود در برزیل و مشکلات مربوط به معرفی نماینده قانونی.

کارشناسان معتقدند که استفاده از یک شرکت کوچک و ناشناخته برای نمایندگی قانونی ایکس، نشان‌دهنده تلاش این شرکت برای کمترین تعامل با دولت برزیل است. در مقابل، شرکت‌های بزرگ فناوری مانند متا و گوگل دفاتر و بخش‌های روابط عمومی گسترده‌ای در برزیل دارند تا با دولت تعامل مؤثرتری داشته باشند.